با هدف افزایش تولید در دولت سیزدهم انجام شد

۷۴ هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران

به گزارش خبرانرژی به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی گفت: ۷۴ هزار و ۸۱۵ فقره درخواست کار اعم از پیشگیرانه، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیرمترقبه و کالیبراسیون از سوی اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت در واحدهای عملیاتی انجام شده است.

۷۴ هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از عملیاتی‌ کردن بیش از ۷۴ هزار فعالیت‌ تعمیراتی، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیرمترقبه و پیشگیرانه در سال ۱۴۰۲ در این شرکت با هدف افزایش تولید نفت خبر داد.

به گزارش خبرانرژی به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی گفت: ۷۴ هزار و ۸۱۵ فقره درخواست کار اعم از پیشگیرانه، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیرمترقبه و کالیبراسیون از سوی اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت در واحدهای عملیاتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه انجام کارهای تعمیراتی و اصلاحیه‌ها نقش مؤثری در اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و حفظ محیط زیست اطراف تأسیسات نفتی دارد، افزود: در همین زمینه ۶۴۵ مورد اصلاحیه در واحدهای مختلف انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تعمیر کلی توربین‌های ایستگاه‌های تقویت گاز (ردیف c-104 فشار ضعیف گچساران ۱، ردیف c-101A و C-101B فشار قوی گچساران، ردیف‌های C-401A و C-401B فشار قوی سیاهمکان، ردیف‌های C-702A و C-702C واحد فشار ضعیف گچساران ۳ و ردیف‌های C-403 و c- 405 فشار ضعیف گچساران ۴) را از دیگر عملیات‌های موفقیت‌آمیز این اداره دانست.

کمالی افزود: انجام تعمیرات اساسی کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰، فشار قوی سیاهمکان، تقویت گاز بینک و گاز و گاز مایع ۱۳۰۰ سیاهمکان در بخش‌های مختلف مانند برق، ابزار دقیق، بخشی از مکانیک رله‌های حفاظتی و تعمیرات کلی مکانیک در این شرکت سبب جلوگیری از خروج  ارز و حمایت از نیروی کار متخصص داخلی شده است.

 

وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز گچساران موفق به تعمیر انواع روتور و درپوش الکتروموتور شامل بازسازی نشیمن‌گاه و بیرینگ به تعداد ۲۸۵ مورد شده است، گفت: ساخت ۲۰۰ عدد انواع صفحه کاهنده فشار (اورفیس) در سایزهای مختلف از دیگر موفقیت‌های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران به ساخت بیش از ۲۴۵ مورد قطعات مورد نیاز توربین‌های ورکسپور، کلارک، سولار، رستون، رولز رویس شامل نشت‌بندهای تفلونی، بوش و چرخ‌دنده‌ها اشاره و تصریح کرد: نیروهای صنعت نفت گچساران موفق به ساخت بیش از ۱۶۰ مورد فلنج از ۴ اینچ تا ۲۴ اینچ مورد مصرفی در خطوط جریانی نفت و گاز شده‌اند.

کمالی انجام اصلاحیه‌های مختلف مانند تلمبه‌های تازه روی بسته مواد شیمیایی ضد رسوب واحد نمک‌زدایی، اصلاحیه تعویض لوله، تعمیر ۱۵۰ دستگاه شیرآلات متنوع فرآیندی در سایزها و نمونه‌های مختلف را از دیگر نقاط قوت کارکنان صنعت نفت گچساران دانست و گفت: فرآیند این عملیات‌ در سال قبل که از سوی مقام معظم رهبری به نام مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده بود، با حمایت‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دیگر مدیریت‌ها در اداره تعمیرات انجام شد و نقش مهمی در نگهداشت و افزایش تولید نفت و کاهش گازسوزی تأسیسات داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.