تحریم نفت روسیه امروز اعلام می‌شود، سال بعد اعمال!

زمان نشان دادن عزم جدی اروپا برای تحریم نفت و گاز روسیه بالاخره فرا رسید و قرار است این اتحادیه امروز – چهارشنبه – در تلافی حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های جدید خود علیه مسکو را رونمایی کند.

به گزارش خبرانرژی، انتظار می‌رود رییس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کند که احتمالا در میان آن‌ها ممنوعیت واردات نفت از روسیه هم حضور دارد، وارداتی که الیته تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد: ما روی ششمین بسته تحریمها کار می‌کنیم که هدف آن قطع دسترسی شمار بیشتری از بانکهای روسیه به سیستم سوئیف و ممنوعیت واردات نفت است. تدابیر پیشنهادی کمیسیون اروپا علیه روسیه برای تصویب، به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد.

روسیه با گذشت حدود ۱۰ هفته از آنچه عملیات نظامی ویژه می‌خواند، هیچ علامتی از عقب نشینی نشان نداده است. این جنگ هزاران کشته برجای گذاشته و باعث ویرانی شهرها و آوارگی پنج میلیون شهروند اوکراین شده است. اقتصاد ۱.۸ تریلیون دلاری روسیه به سوی بزرگترین رشد منفی از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ پیش می‌رود.

تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا، مسکو را از منبع درآمد بزرگی محروم می کند اما رسیدن به توافق در این خصوص، باعث شکاف میان کشورهای این بلوک شده که برای ۲۶ درصد از واردات نفت خود، به روسیه متکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.