قیمت نفت در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه صعود کرد

به گزارش خبرانرژی به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۳ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه در پی حملات رژیم صهیونیستی به رفح همزمان با ادامه مذاکرات آتش بس با حماس، صعود کرد.

به گزارش خبرانرژی به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۳ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار شرکت آی جی اظهار کرد: قیمت نفت در معاملات صبح روز جاری، صعودی گشوده شد و موانع در مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شد فعالان بازار، انتظار داشته باشند تنش‌های ژئوپلیتیکی برای مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کنند. وی افزود: فعالان بازار منتظر انتشار گزارش هفتگی ذخایر نفت و سوخت آمریکا هستند.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت و سوخت آمریکا در هفته گذشته، کاهش پیدا کرده است. طبق پیش‌بینی تحلیلگران، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به سوم مه، به میزان ۱.۲ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه با افزایش بسته شد و بخشی از کاهشی که هفته گذشته داشت، جبران کرد. هر دو شاخص هفته گذشته که سرمایه‌گذاران به هضم آمار اشتغال ضعیف آمریکا و ارزیابی زمان احتمالی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو پرداختند، هر دو شاخص، شدیدترین کاهش هفتگی را در سه ماه گذشته تجربه کردند و نفت برنت بیش از هفت درصد و وست تگزاس اینترمدیت، ۶.۸ درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

حماس روز دوشنبه با پیشنهاد میانجی‌گران برای آتش‌بس در غزه موافقت کرد، اما رژیم صهیونیستی اعلام کرد این شرایط خواسته‌هایش را برآورده نمی‌کند و همزمان با برنامه‌ریزی برای ادامه مذاکرات بر سر توافق، حملات خود را در رفح ادامه داد. نیروهای اسرائیلی از هوا و زمین به رفح در بخش جنوبی غزه حمله کردند و به ساکنان دستور دادند بخش‌هایی از شهر را که پناهگاه بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است، ترک کنند.

عدم توافق بین دو طرف در جنگ هفت ماهه، از قیمت نفت پشتیبانی کرده است زیرا سرمایه‌گذاران، نگران مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه در صورت گسترش این درگیری هستند.

عربستان سعودی، قیمت فروش رسمی نفت خود به آسیا، شمال غربی اروپا و مدیترانه را در ژوئن، افزایش خواهد داد که منعکس کننده انتظارات برای تقاضای قوی در تابستان امسال است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، دلار قوی‌تر، رشد قیمت نفت را محدود کرد زیرا نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر، گران‌تر کرد. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ، به ۱۰۵.۱۸ واحد صعود کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.