بهره‌برداری از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه‌های آب و فاضلاب در استان تهران

به گزارش خبرانرژی به نقل از وزارت نیرو، امروز پنجشنبه ۲۳ فروردین با حضور "سید‌ابراهیم رئیسی"، رئیس جمهور و "علی‌اکبر محرابیان"، وزیر نیرو پروژه‌های صنعت آب و فاضلاب تهران با اعتبار ۱۷هزار میلیارد تومان افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید.

۱۶ پروژه صنعت آب و فاضلاب استان تهران با اعتبار ۱۷ هزار میلیارد تومان صبح امروز با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرانرژی به نقل از وزارت نیرو، امروز پنجشنبه ۲۳ فروردین با حضور “سید‌ابراهیم رئیسی”، رئیس جمهور و “علی‌اکبر محرابیان”، وزیر نیرو پروژه‌های صنعت آب و فاضلاب تهران با اعتبار ۱۷هزار میلیارد تومان افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید.

بنا بر این گزارش، در حوزه تأمین و تصفیه آب سه پروژه مهم به ارزش ۸۶۰ میلیارد تومان شامل افزایش ظرفیت تصفیه خانه ششم آب شرب تهران به میزان ۱۲۵۰لیتر بر ثانیه، حفر و تجهیز ۸۵ حلقه چاه و به ظرفیت ۲۳۷۵ لیتر بر ثانیه جهت افزایش ظرفیت تأمین آب شهر تهران و احیا و بهسازی چاه‌های موجود در شهر‌های تحت پوشش آبفای استان تهران به بهره‌برداری رسید.

همچنین پنج پروژه دیگری که با حضور رئیس جمهور در استان تهران به بهره‌برداری رسید مربوط به حوزه انتقال و توزیع آب و شامل توسعه‌ ایستگاه پمپاژ آب به ظرفیت 2650 لیتر بر ثانیه، توسعه خط انتقال آب با تکمیل ۳۲ کیلومتر از طرح آبرسانی الغدیر، توسعه مخازن ذخیره آب به میزان ۲۲۲ هزار مترمکعب، نصب مخازن اضطراری آب و توسعه و اصلاح بیش از ۸۶ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب تهران با اعتبار ۴ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان است.

در بخش فاضلاب، طرح توسعه شبکه فاضلاب نیمه غربی تهران برای پوشش ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت پایتخت در مناطق ۲۱، ۱۸، ۵، ۳، ۲ و ۲۲به ارزش ۱۰ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان پروژه دیگری است که امروز به بهره‌برداری رسید.

این گزارش حاکی است دو مرکز کنترل و پایش فاضلاب شهر تهران در تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر تهران به عنوان یک مرکز مهم و استراتژیک از نظر زیست محیطی با هدف پایش، ‌مانیتورینگ و کنترل پارامتر‌های کمی و کیفی در مراحل مختلف جمع‌آوری و تصفیه پساب، بزرگترین و مجهزترین مرکز امداد فاضلاب در سطح کشور و نیروگاه زیست‌توده 7.2مگاواتی در تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران با توان تأمین برق یک شهرک مسکونی ۸۰ هزار نفری در بخش فاضلاب به ارزش 960 میلیارد تومان از دیگر طرح‌های افتتاح شده است.

مبادله قرارداد واگذاری 19 هزار میلیارد تومان پساب تصفیه‌ شده به صنایع

همچنین فردا با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران، قراردادهای سرمایه‌گذاری مشارکت عمومی و خصوصی در صنعت آب و فاضلاب مبادله می‌شود.

بنا بر این گزارش در این قراردادها از طریق واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به صنایع بزرگ و کوچک، سرمایه‌گذاری به میزان بیش از ۱۹هزار میلیارد تومان با حجم ۴۷ میلیون متر‌مکعب در سال در بخش تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های فاضلاب صورت خواهد گرفت.

با اجرای این قراردادها بخشی از نیاز آبی صنایع بزرگ تامین و استفاده از آب متعارف در صنایع ۷ استان کشور حذف می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.