پشت پرده قرارداد ۱۵ میلیارد ریالی با مدیر معلوم الحال یک رسانه توسط بیمه تجارت نو + اسناد

به گزارش خبر انرژی به نقل از رصد روز، رسانه ها صدای رسای کشوردر همه حوزه ها هستند و بدون وجود رسانه ها هیچ زحمت و تلاشی دیده و شنیده نمی شود.

بررسی ها نشان می دهد که بیمه تجارت نو در سال گذشته قراردادی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال با مدیر معلوم الحال یک رسانه به بهانه خرید نرم افزار امضاء کرده که این پول طی دو قسط به حساب م.م واریز شده است.

به گزارش خبر انرژی به نقل از رصد روز، رسانه ها صدای رسای کشوردر همه حوزه ها هستند و بدون وجود رسانه ها هیچ زحمت و تلاشی دیده و شنیده نمی شود.

اما متأسفانه در چندسال گذشته بدعتی ناصواب توسط عده ای خبرنگارنما گذاشته شده که با تحت فشار گذاشتن برخی مدیران آنان را مجبور به تعاملات رسانه ای، گاهاً با ارقام نجومی می کنند که شاید تصور برخی از این ارقام برای خوشبین ترین فرد رسانه ای هم امکان نداشته باشد.

خبرنگارنماهایی که تا جیره و مواجبشان توسط برخی فراهم می شود شروع به تعریف و تمجید می کنند و به محض قطع مواجبشان شروع به توهین و تهدید و دروغ پراکنی می نمایند که متأسفانه طی یکی دو سال گذشته صنعت بیمه به شدت با این پدیده دست به گریبان است و در این بین رسانه ای که از حیات آن کمتر از ۱۸ ماه می گذرد و مدیرمسئول آن نیز تا پیش از تأسیس این رسانه هیچ سابقه ای در عرصه خبری نداشت با راه اندازی جوی مسموم با محوریت باج خواهی از شرکتهای بیمه ای فضایی به شدت نگران کننده را ایجاد کرده که متأسفانه با همراهی برخی مدیران عامل شرکتهای بیمه ای و مدیران روابط عمومی روز به روز به این فضای آلوده بیشتر دامن زده می شود.

قرارداد ۱۵ میلیارد ریالی به بهانه خرید نرم افزار از مدیر معلوم الحال یک رسانه

بررسی ها نشان می دهد که بیمه تجارت نو در سال گذشته قراردادی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال با مدیر این رسانه به بهانه فروش نرم افزار به امضا رسانده که در همان زمان چرایی این مسئله توسط برخی خبرنگاران از جمله خبرنگار پایگاه خبری رصد روز مطرح شد اما همواره مدیران این شرکت بیمه ای درصدد انکار آن بودند تا اینکه سند عقد این قرارداد به تازگی به دست افرادی معدود رسید تا با افشای آن مدیرعامل سابق بیمه تجارت نو در مظان ابهاماتی قرار گیرد که باید دید چه پاسخی نسبت به آنها خواهد داشت.

تذکر حسابرس در خصوص هزینه های تبلیغاتی بیمه تجارت نو در پایان سال قبل

جالب اینجاست که که در پایان سال قبل یکی از بندهای حسابرسی این شرکت بیمه ای مربوط به هزینه تبلیغات بود. در بند ۱۳ گزارشات حسابرس مستقل این شرکت بیمه ای در پایان سال گذشته به هزینه های بازاریابی و تبلیغات و پیش پرداخت ها بابت آنها اشاره شده و در ادامه تأکید می شود که اثربخشی و توجیه میزان انجام آنها مشخص نیست!!! بندی که می تواند حتی سهامداران این شرکت بیمه ای را در مسیر مطالبه گری از بیمه تجارت نو قرار دهد.

جایی که آب هست تیمم باطل است

فروش نرم افزار توسط شرکتی که مدیریت آن بر عهده مدیر معلوم الحال یک رسانه دارای مسئله است از این جهت ابهامات زیادی را مطرح می کند که از قضا بیمه تجارت نو مهارت قابل توجهی در طراحی و تولید هر نوع نرم افزاری دارد و طراحی برنامه کاربردی بنو ذکاوت مدیران آی تی و توسعه بازار این شرکت را به رخ کشید اما در همین شرایط و زمانیکه اپلیکیشن بنو به شدت مورد تحسین اهالی صنعت بود و سایر برنامه های توسعه ای در حضور خبرنگاران در این شرکت معرفی شد مدیران بیمه تجارت نو به منظور اجرای مسابقه الکترونیکی اقدام به عقد قرارداد با شرکتی می کنند که حتی هیچ پورتالی جهت آشنایی بیشتر با خدمات آن وجود ندارد و تنها آگهی روزنامه های رسمی در این باره قابل استنادست و حتی در محل آدرس این شرکت تا زمان تهیه این گزارش تابلویی برای معرفی موجود نیست.

اولین سؤال اینکه چرا با وجود مهندسان قابل و توانمند در بیمه تجارت نو چنین کار ساده ای برون سپاری شده و از قضا طراحی آن به پیمانکاری سپرده می شود که صاحب رسانه ایست که مدیرعامل سابق بیمه تجارت نو رابطه ای صمیمی با آن داشته و در همان روزها موج تخریب مدیران ارشد بیمه مرکزی توسط این رسانه در دستور کار قرار داشت؟

در تاریخ ۵ آذر دبیر وقت هیئت مدیره بیمه تجارت نو در نامه به معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه تجارت نو از تصویب پرداخت حق الزحمه شرکت تحت مدیریت رسانه مورد اشاره خبر می دهد و نخستین مبلغ پرداختی به ارزش ۵۴۸ میلیون تومان در تاریخ ۹ آذر ۱۴۰۱ به حساب واریز می شود. اما بخش دوم پرداختی ها به ارزش ۹۵۲ میلیون تومان در تاریخ ۱۱ بهمن سال گذشته به صورت یکجا برای آنچه که حق الزحمه برگزاری مسابقه عنوان می شود به حساب م.م واریز شد تا این سؤالات همچنان مطرح باشد که چرا، چگونه و چطور؟

سؤال اساسی تر این است که آیا منابع سهامداران که مدیران اصلی شرکتهای سهامی عام هستن اینقدر بی ارزش است که یک رابطه دوستانه باعث چنین هزینه کردی شود و آیا این تنها هزینه ایست که به این شکل در بیمه تجارت نو انجام شده؟

اطمینان داریم که با حضور رضوانی در بیمه تجارت نو بساط چنین بریز و بپاش هایی پایان می گیرد اما آب رفته به جوی باز نمی گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.