بیش از 12 درصد بیمه های صادراتی و وارداتی صنعت بیمه توسط شرکت بیمه البرز صادر می شود

به گزارش خبر انرژی به نقل از بیمه البرز، به گفته عزیز مهریاری آمار عملکرد ۷ماهه شرکت بیمه البرز نشان داد که ۶ درصد از حق بیمه تولیدی این شرکت متعلق به رشته باربری با مبلغی بیش از ۴۰۰/۵ میلیارد ریال است در حالی که تنها ۲ درصد خسارت های شرکت با رقمی بالغ بر ۹۱۶میلیارد ریال در این رشته پرداخت شده است.

مدیر بیمه های باربری شرکت بیمه البرز با اشاره به این که بیمه البرز در مقایسه با سایر شرکت های بیمه همواره رتبه بالاتری را در رشته های باربری داشته است، اعلام کرد: طی چند سال گذشته سهم بیمه های باربری از کل پورتفوی صنعت بیمه به طور متوسط حدود یک درصد است اما در شرکت بیمه البرز سهم بیمه های باربری حدود پنج درصد از پورتفوی شرکت را تشکیل می دهد ضمن این که بیش از ۱۲ درصد بیمه های صادراتی و وارداتی بیمه باربری صنعت بیمه توسط شرکت بیمه البرز صادر می شود.

به گزارش خبر انرژی به نقل از بیمه البرز، به گفته عزیز مهریاری آمار عملکرد ۷ماهه شرکت بیمه البرز نشان داد که ۶ درصد از حق بیمه تولیدی این شرکت متعلق به رشته باربری با مبلغی بیش از ۴۰۰/۵ میلیارد ریال است در حالی که تنها ۲ درصد خسارت های شرکت با رقمی بالغ بر ۹۱۶میلیارد ریال در این رشته پرداخت شده است.

وی با تاکید بر این که شرکت های بیمه ایرانی توان فنی رقابت در عرصه بین الملل را دارند اما تحت تاثیر تحریم های ناعادلانه علیه کشورمان فعالیتشان در بیمه های باربری و به ویژه کشتی کم رنگ شده است،  گفت: خوشبختانه بیمه البرز در منطقه به دلیل فعالیت تخصصی در رشته باربری از ابتدای تاسیس تا کنون و همچنین پشتیبانی از بیمه گزاران به ویژه در زمان بروز خسارت از موقعیت خوبی برخوردار است.

برای مثال در رشته کشتی اگر چه به دلیل شرایط تحریمی برخی از پرچم های خارجی، بیمه های ایرانی را نمی پذیرند ولی بنادر کشورهای منطقه و بعضا بنادر مختلفی از جمله چین، هند و مالزی به کشتی های دارای بیمه نامه از شرکت بیمه البرز اجازه ورود و خروج می دهند و همین امر علاوه بر رفع دغدغه مالکان ایرانی برای تهیه بیمه نامه، از خروج ارز جلوگیری  می کند.

به گفته مدیر بیمه های باربری ، توسعه فناوری اطلاعات و فرآیندهای سیستمی، تربیت نیروی انسانی متخصص و ارایه آموزش های لازم با رویکرد مهارت محوری،  ایجاد رابطه و تعامل بیشتر بین صنعت بیمه و تجار از طریق ایجاد باشگاه مشتریان و افزایش روزافزون یکپارچگی و به اشتراک گذاری اطلاعات بیمه ای از جمله اقداماتی است که به بهبود وضعیت فعلی بیمه های باربری کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.