انتخابات هیأت رییسه دور دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

معدنی‌ها کلیددار اتاق ایران

به گزارش خبرانرژی، انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران صبح روز یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات اتاق ایران با حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق انجام شد.

معدنی‌ها کلیددار اتاق ایران شدند؛ انتخابات هیأت رییسه دور دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار و معدن‌داران با حضور در هیأت رییسه، کلیددار پارلمان بخش خصوصی شدند.

به گزارش خبرانرژی، انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران صبح روز یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات اتاق ایران با حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق انجام شد.

از آنجا که دستور اصلی جلسه امروز، انتخابات هیأت رییسه بود ابتدا هیأت رییسه سنی انتخاب شدند و در نخستین گام، سیدهیبت‌الله اصولی از اتاق اهواز به‌عنوان رئیس سنی جلسه تعیین شد.

انتخابات هیأت رییسه دور دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

طبق اصلاحیه آیین‌نامه انتخابات، جهانبخش سنجابی، منشی انجمن نظارت بر انتخابات، منشی هیات رئیسه سنی شد و در ادامه براساس قرعه‌کشی از میان ۱۸ نامزد، ابوالحسن خلیلی از اتاق کرمانشاه و ابوالفضل روغنی گلپایگانی به‌عنوان ناظران انتخابات، برگزیده شدند.

در ادامه با اعلام منشی هیات رئیسه سنی و براساس مکاتبات انجام شده به انجمن نظارتف کاندیداتوری ۳۹ نفر از نامزدها برای ریاست اتاق بلامانع اعلام شده است که از میان سه نفر نامزدی خود را برای ریاست اتاق در جمع هیأت نمایندگان اعلام کردند.

بنابراین گزارش، حسین سلاح‌ورزی از اتاق لرستان، حسین پیرموذن از اتاق اردبیل و یونس ژائله سعدآباد از اتاق تبریز برای تصدی ریاست پارلمان بخش خصوصی اعلام کاندیداتوری کردند و اظهار داشتند چنانچه برای کسب کرسی ریاست رأی نیاورند برای نایب رییسی اتاق هم کاندیدا نخواهند شد.

در همین حال جهانبخش سنجابی، دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران و منشی هیأت رییسه سنی جلسه درباره صلاحیت کاندیداهای ریاست اتاق ایران گفت: ۲۳ خرداد مدت زمان ۱۰ روز کاری تمام شد و ما نتیجه‌ای از وزارت اطلاعات نگرفتیم. اما حراست وزارت صمت همان روز گفت که در دست بررسی است.

۲۴ خرداد نخستین نامه به دست ما رسید که ۲۵ نفر تایید و با یک نفر مخالفت شد.

انتخابات هیأت رییسه دور دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

وی افزود: وزارت اطلاعات درباره یکی از کاندیداها اعلام نظر نکرد بنابراین او هم از نظر انجمن تایید است. اما نظر وزارت اطلاعات که از سمت حراست وزارت صمت اعلام شده، این است که او نتواند وارد شود.

اعلام کاندیداتوری براساس نظر شخصی خود فرد است. توصیه ما نظر مصالح اتاق است.

اگر کسی نخواست تمکین کند قوه قهریه نداریم.

سنجابی خاطرنشان کرد: سلاح‌ورزی کاندیدا شد و مسئولیت با خودش است.

منشی هیأت رییسه سنی جلسه تاکید کرد: مسئولیت شرکت در انتخابات بر خود شخص است و اگر دستگاه نظارتی تغییر نظر داد، مسیولیت متوجه کاندیدا است نه انجمن.

از سوی دیگر محمدجواد حاجی حسینی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت در این جلسه گفت: من به برادرمان (حسین سلاح‌ورزی) گفتم که خودشان انصراف خود را اعلام کنند.

درست است ما نقص آیین‌نامه‌ای داریم اما ما هم مجری قانون هستیم و موظف به تمکین هستیم.

خودمان چنین کردیم

در ادامه نامزدهای کرسی ریاست اتاق به مدت ۳ دقیقه برای اعلام برنامه‌های خود صحبت کردند. ابتدا حسین پیرموذن گفت: سرنوشت قومی عوض نمی‌شود مگر به خواست خودشان. ما نمایندگان بخش فهیم اقتصادی مملکت هستیم و می‌خواهیم به دولت و دولتمردان نشان دهیم که توانایی حکومت بر خود را داریم.

وی افزود: بزرگترین مشکل اتاق، قانون اتاق است.

وقتی آیین‌نامه تصویب کردیم باید تمکین کنیم وگرنه بی‌قانونی است.

یونس ژائله سعدآباد هم اظهار داشت: ما یک قانون تصویب کردیم که نهادی نظر دهد که قبلا نبوده و الان که نظر داده می‌خواهیم قبول نکنیم. این درگیری دولت و حاکمیت است.

یونس ژائله+حسین پیرموذن+انتخابات هیأت رییسه دور دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

ژائله اضافه کرد: ما چهار سال پیش دورهم جمع شدیم و حرف‌هایی گفتیم. بلاها از خود ماست. در تصمیم‌گیری اشتباه می‌کنیم و نتیجه آن شده که بخش خصوصی کشور در بدترین نقطه خود است.

او تصریح کرد: من به‌عنوان رییس اتاق تبریز تا امروز صورت مالی اتاق را ندیده‌ام. نمی‌توانم دفاع کنم و به من تهمت می‌زنند چقدر گرفتید؟ در صورتی که ۲۰ میلیارد برای مسئولیت اجتماعی در این چهار سال خرج کردم.

سپس حسین سلاح‌ورزی درباره موضوع عدم صلاحیت خویش و نامه حراست وزارت صمت مبنی بر عدم تأیید وی گفت: دیشب من یک یادداشت کوتاهی فرستادم و در آن آدرس سایت شخصی و اکانت توییتر، اینستاگرام و هم لینکدین خود را گذاشتم و برنامه مدنظر و مواضع خود را اعلام کردم.

ما هم مثل یکی از ۵۰۰ نفر هیات نمایندگان اعلام کاندیداتوری کردیم. اما بی‌اخلاقی، تهمت و … زیادی به ما وارد شد.

وی تصریح کرد: در طول همه روزهای گذشته از هیچ مرجع امنیتی نه تهدیدی داشتم، نه احضاری و نه مکاتبه‌ای. دیروز هم اعلام شد که منعی برای کاندیداتوری نیست.

پس از سخنرانی سه کاندیدای ریاست، رأی‌گیری انجام شد و حسین سلاح‌ورزی با کسب ۲۶۵ رای از کل ۴۲۶ آرای اخذ شده به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران در دور دهم انتخاب شد. پس از او یونس ژائله ۹۵ رأی و حسین پیرموذن ۶۲ رأی کسب کردند. همچنین ۴ رأی باطله محسوب شد.

اشغال نایب رییسی از سوی تهرانی‌ها

انتخابات هیأت رییسه دور دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران+اشتغال نائب رئیسی

برای چهار کرسی نایب ‌رئیسی اتاق ایران بالغ‌بر ۱۷ نفر ازجمله طاهر عادل‌خانی از اتاق قزوین، محسن بهرامی ارض‌اقدس از اتاق تهران، علی شریعتی‌مقدم از اتاق مشهد، مسعود گلشیرازی از اتاق اصفهان، جمال رازقی جهرمی از اتاق شیراز، احد عظیم‌زاده از اتاق تبریز، صمد حسن‌زاده از اتاق تبریز، پیام باقری از اتاق تهران، محسن امینی از اتاق البرز، محسن احتشام از اتاق بیرجند، عماد مردانی از اتاق اراک، قدیر قیافه از اتاق تهران، محمدرضا بهرامن از اتاق تهران، خورشید گزدرازی از اتاق بوشهر، محمود تهیدست از اتاق زاهدان، ابوالفضل رجبیان از اتاق قم و محمود تولایی از اتاق کاشان نامزد شدند.

در حالیکه شمارش آرای انتخاب چهار نایب‌رئیس در حال انجام بود، نامزدهای دو کرسی منشی و خزانه‌دار هیات رئیسه اتاق ایران نیز اعلام آمادگی کردند.

برای کرسی خزانه‌داری پنج نفر شامل نیما بصیری از اتاق قزوین، عبدالله مهاجر دارابی از اتاق ساری،‌ علی‌محمد چوپانی از اتاق گرگان، نادر طیبی از اتاق شیراز و مسعود گلشیرازی از اتاق اصفهان نامزد شدند که در جریان رأی‌گیری، مسعود گلشیرازی از ادامه رقابت انصراف داد.

انتخابات هیأت رییسه دور دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران +برگ رأی

همچنین سه نامزد شامل کیوان کاشفی از اتاق کرمانشاه، فرشته امینی از اتاق اصفهان و کمال حسینی از اتاق سنندج به‌عنوان نامزدهای کرسی منشی هیات رئیسه اتاق ایران مشخص شدند و رأی‌گیری انجام گرفت.

به‌دنبال برگزاری دور پایانی رأی‌گیری، چهار نایب‌ رئیس شامل محمدرضا بهرامن، پیام باقری و قدیر قیافه از اتاق تهران و صمد حسن‌زاده از اتاق تبریز به‌عنوان چهار نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی ایران انتخاب شدند.

در این انتخابات محمدرضا بهرامن ۲۱۳ رأی،  پیام باقری ۱۶۷ رأی،  صمد حسن‌زاده ۱۶۲ رأی و قدیر قیافه ۱۶۰ رأی کسب کردند.

همچنین کیوان کاشفی با ۲۳۶ رأی، منشی هیأت رییسه شد و عبدالله مهاجر با ۱۵۲ رأی خزانه‌دار اتاق شد.

بدین ترتیب انتخابات هیأت رییسه اتاق بازرگانی ایران با شناختن ۷ عضو اصلی خود به پایان رسید و حسین سلاح‌ورزی رئیس، محمدرضا بهرامن نایب رئیس اول، پیام باقری نایب رئیس دوم، صمد حسن‌زاده نایب رئیس سوم، قدیر قیافه نایب رئیس چهارم، عبدالله مهاجر خزانه‌دار و کیوان کاشفی منشی هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران شدند.

حسین سلاح‌ورزی رئیس+انتخابات هیأت رییسه دور دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران
انتخابات هیأت رییسه دور دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران+نتیجه انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.