رفیعی در دیدار با سفیر امارات در تهران؛

ایران در مسائل زیست محیطی در کنار امارات است

به گزارش خبر انرژِی : سمیه رفیعی و سیف محمد الزعابی سفیر امارات در تهران روز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ در محل مجلس شورای اسلامی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

ایران در مسائل زیست محیطی در کنار امارات است،  رئیس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به رابطه سیاسی، مذهبی، اعتقادی، فرهنگی بین دو دولت و ملت مسلمان ایران و امارات گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسائل تغییرات اقلیم و محیط زیست در کنار ملت و دولت امارات خواهد بود و در این راستا حاضر است تجارب فنی و تخصصی خود را با کشور همسایه و دوست به اشتراک گذارد.

به گزارش خبر انرژِی : سمیه رفیعی و سیف محمد الزعابی سفیر امارات در تهران روز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ در محل مجلس شورای اسلامی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

سمیه رفیعی و سیف محمد الزعابی سفیر امارات

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس  در این دیدار ضمن تبریک به منظور انتخاب امارات متحده عربی به عنوان میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوایی COP28 در سال ۲۰۲۳ از سوی گروه آسیا و اقیانوسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با همسایگان خود اهتمام ویژه­ای دارد و بدیهی است که روابط ما با کشور امارات به واسطه وجود اشتراکات فرهنگی، دینی، اقتصادی و غیره روابطی ممتاز خواهد بود و در راستای حُسن همجواری با منطقه به ویژه همسایگان، جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی درخصوص انتقال دانش، تجربه فنی – تخصصی و برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت محیط زیست و تغییرات اقلیم با متخصصان فن کشور امارات آمادگی خود را اعلام می دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به همکاری دو کشور در محیط بین ­المللی از طریق سازمان­‌های منطقه‌­ای به عنوان دریچه نوینی برای بهبودی روابط دو کشور گفت: مسئله تغییرات اقلیمی و ریزگردها مهمترین مسئله مورد توجه نه صرفاً کشورهای همسایه و منطقه بلکه اقصی نقاط جهان می­باشد؛ زیرا چالش­‌های زیست محیطی محدود به حد و مرز سیاسی و جغرافیایی کشوری خاص نیست و به جرأت می­‌توان گفت بحران­های زیست محیطی به معضلی جهانی تبدیل شده است و یکی از راهکارهای برون رفت از آن برگزاری کنفرانس‌­های تخصصی و تبادل دانش و تجربه و ارائه ایده­‌های عملیاتی است.

نماینده تهران، ری و شمیرانات در پایان گفتگوی خود ضمن مهم شمردن فرصت میزبانی کشور امارات در کنفرانس کاپ ۲۸ (آذرماه۱۴۰۲ در دبی) برای کشورهای منطقه و به ویژه همسایگان، بار دیگر درخصوص آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت همکاری کامل و ارائه پیشنهادها و تبادل نتایج مطالعات دانشمندان و متخصصان به طرف اماراتی به منظور کنترل بحران محیط زیستی منطقه تأکید نمود.

سیف محمد الزعابی سفیر امارات در تهران نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی دو کشور گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی روابطی بر اساس احترام متقابل است و دو کشور شرکای مثبت یکدیگر در امور تجاری و بازرگانی هستند.

سفیر امارات در پایان از سرگیری روابط ایران با عربستان استقبال و تبریک گفت و در برقراری روابط سیاسی مجدد جمهوری اسلامی ایران با کشور بحرین در آینده­ نزدیک ابراز امیدواری کرد.

سمیه رفیعی و سیف محمد الزعابی سفیر امارات در تهران روز دوشنبه 12 تیرماه 1402 در محل مجلس شورای اسلامی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند
سیف محمد الزعابی سفیر امارات در تهران
ایران در مسائل زیست محیطی در کنار امارات است
گزارش تصویری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.