افزایش اعتبار یارانه خرید کالابرگ آغاز شد

به گزارش خبرانرژی، روز دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی (افزایش ۲۰درصدی اعتبار یارانه) برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم آغاز شود.

افزایش اعتبار یارانه خرید کالابرگ آغاز شد؛ قرار است از امروز افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه خرید با کالابرگ الکترونیکی برای سه دهک از یارانه‌بگیران کشور اجرا شود.

به گزارش خبرانرژی، روز دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی (افزایش ۲۰درصدی اعتبار یارانه) برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم آغاز شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرای کالابرگ الکترونیک اطلاعیه داده است: درراستای پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت‌های دولت برای تأمین سبد غذایی خانوارها، از امروز دوشنبه ۲۹ خردادماه، افزایش اعتبار برای هر سه دهک انجام می‌شود.

براساس این اطلاعیه، شرط بهره‌مندی از اعتبار افزایشی، خرید بیش از ۸۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، برابر ۳۲۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر است.

این اطلاعیه می‌افزاید: خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، این طرح برای همه مشمولان، اختیاری است.

شیر کم‌چرب بطری، پنیر، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

تعداد ۸ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان، بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی و امکان بهره‌مندی عموم مردم از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

در این طرح که بالغ‌بر ۲۵ میلیون نفر را شامل می‌شود مبلغ ۸۰ هزار تومان به حساب سرپرستان سه دهک اول واریز می‌شود و در صورتی که ایشان ۳۲۰ هزار تومان از مبلغ یارانه هر یک از افراد خانواده را برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی اعلام شده استفاده کنند، خانوار مشمول افزایش ۲۰ درصد یارانه خواهند شد به عبارت دیگر یارانه ۴۰۰ هزار تومانی هر فرد به ۴۸۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود آگاه شوند

از سوی دیگر و در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون ایران و مجری طرح کالابرگ، مقدمات پیوستن شرکت‌های تعاونی مصرف به سامانه کالابرگ بررسی و قرار شد با فراهم کردن زیرساخت‌های فنی از ظرفیت تعاونی‌های مصرف در این طرح ملی استفاده شود.

بخش تعاون کشور با در اختیار داشتن بیش از ۶۰۰۰ فروشگاه منسجم و یکپارچه تحت پوشش تعاونی‌های مصرف کارگران، کارمندان، فرهنگیان، نیروهای مسلح و بازنشستگان تامین اجتماعی آمادگی کامل برای کمک به دولت در زمینه تامین و ذخیره‌سازی و توزیع و عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی را دارد و اجرای طرح ملی کالابرگ را دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.