آغاز عم آغاز عملیات ساخت بیمارستان شازند

استاندار مرکزی: دکتر خلیلی‌نیا، مدیرعامل پتروشیمی شازند از افتخارات صنعت نفت است

به گزارش خبرانرژی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند، مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی شهرستان شازند روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، دکتر مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، دکتر احمدی بیغش نماینده مردم شریف شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی و با حضور دکتر خلیلی نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند و مدیران عامل شرکت‌های شستا و تاپیکو، جمعی از ائمه جمعه و نیز با حضور جمعی از مسئولین کشوری، استان و شهرستان و جمع کثیری از مردم شهرستان شازند در محل آغاز احداث پروژه برگزار شد.

استاندار مرکزی: دکتر خلیلی‌نیا، مدیرعامل پتروشیمی شازند از افتخارات صنعت نفت است، با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی، عملیات اجرایی بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی شهرستان شازند با مشارکت پتروشیمی شازند آغاز شد.

به گزارش خبرانرژی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند، مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی شهرستان شازند روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، دکتر مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، دکتر احمدی بیغش نماینده مردم شریف شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی و با حضور دکتر خلیلی نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند و مدیران عامل شرکت‌های شستا و تاپیکو، جمعی از ائمه جمعه و نیز با حضور جمعی از مسئولین کشوری، استان و شهرستان و جمع کثیری از مردم شهرستان شازند در محل آغاز احداث پروژه برگزار شد.

استاندار مرکزی: دکتر خلیلی نیا مدیرعامل پتروشیمی شازند از افتخارات صنعت نفت و مدیران مجموعه پتروشیمی از افتخارات نظام اجرایی کشور هستند.

دکتر مخلص الائمه ضمن اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پتروشیمی شازند، عنوان داشت: دکتر خلیلی نیا مدیرعامل پتروشیمی شازند از افتخارات صنعت نفت و مدیران مجموعه پتروشیمی از افتخارات نظام اجرایی کشور هستند که بی تردید این شرکت به عنوان نگین صنعت نفت و پتروشیمی در سطح ملی، در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود هیچگاه کم نگذاشته و به وظایف خود به طور کامل عمل نموده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: دولت و حکومت وظایفی همچون تضمین رفاه، عدالت، امنیت و هدایت‌گری جامعه را بر عهده دارند که این پروژه بیمارستانی در شهرستان شازند منطبق با این موارد و در راستای دسترسی به زیرساخت‌های بهداشت، درمان ، امنیت و سلامت اجرا می‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: حجم بسیار زیادی از پروژه‌ها در کشور وجود دارد که با وجود این که کلنگ زنی شده اما بدون پیشرفت فیزیکی باقی مانده اند. از طرفی پروژه‌های افتتاح شده نیمه تمام نیز در کشور وجود دارد و گریبان دستگاه‌های اجرایی را گرفته که باید تعیین تکلیف شوند و تلاش بر این است که کارهای عقب افتاده را جبران کنیم. مبلغ ۱۱۵ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌‌های نیمه تمام استان مرکزی در جریان سفراخیر رئیس جمهور محترم به استان مرکزی مصوب شد و مصوبات غیر بودجه‌ای و مصوبات مربوط به بخش غیردولتی نیز در این سفر برنامه‌ریزی شد که در راس پروژه‌‌های غیردولتی، احداث بیمارستان شهرستان شازند قرار گرفته که با مشارکت بانک ملی، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و شرکت پتروشیمی شازند احداث خواهد شد.

سه محور اصلی در فعالیت‌های شرکت پتروشیمی شازند موجب غرور ملی است

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع مسئولین استان مرکزی و شهرستان شازند و نیز حضور در جمع مدیران و کارگران شرکت پتروشیمی شازند و دیدار با آنان در ایام گرامیداشت هفته کار و کارگر، ضمن مصاحبه با رسانه‌های ملی و استانی طی سخنانی بیان نمود: سه محور اصلی، سرلوحه فعالیت‌های شرکت معظم پتروشیمی شازند می‌باشد که این سه محور در راستای سیاست‌های اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری و در راستای اصول جنگ اقتصادی است.

دکتر حسین مدرس خیابانی عنوان کرد: امروز مساله تولید؛ غرور ملی است. تولید سبب نشاط، حرکت و اعتماد به نفس می‌شود و مقام عظمای ولایت در شعار سال ۱۴۰۲ بر رشد تولید تاکید ویژه نموده‌اند، به همین دلیل در راستای تحقق فرمایشات معظم له، یکی از برنامه‌های جدی در پتروشیمی شازند در سال جاری، کسب رکوردهای جدید در بخش تولید است.

نقش موثر پتروشیمی شازند در حوزه اقتصاد ملی

وی با تشکر از اقدامات و تلاش‌های دکتر خلیلی نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند و تمامی مدیران و کارکنان تلاشگر این مجموعه عظیم صنعتی اظهار داشت: در حوزه کمی و کیفی تولیدات مجتمع عظیم پتروشیمی شازند اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته که امیدواریم این شرکت بتواند نقش موثرتری در حوزه اقتصاد ملی ایفا نمایند.

صادرات ۶۰ درصدی شرکت پتروشیمی شازند

دکتر مدرس خیابانی ضمن اشاره به اهمیت حوزه صادرات در کشور خاطر نشان ساخت: علی رغم اقدامات خوب در حوزه خودکفایی، کشور کماکان وابستگی‌هایی به ارز دارد و تغییرات ایجاد شده در قیمت نرخ ارز، تاثیرات مستقیمی بر قیمت تمام شده محصولات می‌گذارد.

امروز هدف دشمن در جنگ اقتصادی، اختلال در صادرات و ارزآوری کشور است و لذا هر واحد تولیدی در کشور که در حوزه صادرات و ارزآوری اقدام موثری داشته باشد، یک فشنگ به سمت دشمن شلیک کرده است. به فضل خداوند متعال در حال حاضر ۶۰ درصد تولیدات شرکت پتروشیمی شازند صادر می‌شود و ان شاء ا…  برنامه‌های مدونی در جهت افزایش حجم صادرات این شرکت پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

انحصار شکنی پتروشیمی شازند با توجه به ساخت قطعات تولید داخل و دانش بومی شرکت‌های دانش بنیان داخلی

مدیرعامل وبانک گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری موضوع خودکفایی است. ما باید به دانش فنی تجهیزات و تولید محصولات دست یابیم. در زمینه ساخت داخل، تکیه و اعتماد به توانمندی‌های داخلی و دانش بومی شرکت‌های دانش بنیان کشور یکی از اهداف بسیار مهم و اساسی است که در شرکت پتروشیمی شازند به خوبی محقق شده و در دستور کار مدیران ارشد این شرکت قرار دارد که در این زمینه یکی از اقدامات بسیار ارزشمند پتروشیمی شازند در زمینه ساخت داخل، انعکاس خبر مهم اخیر این شرکت مبنی بر ساخت توربو اکسپندر واحد الفین این مجتمع است که دانش فنی آن تنها در اختیار چهار کشور اروپایی و آمریکایی قرار داشت که متخصصان توانمند شرکت پتروشیمی شازند با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان کشور توانست با ۴۰۰ هزار دلار ارزبری، زمینه ساز جلوگیری از خروج ۸ میلیون دلاری ارز از کشور شودند.

وی تاکید کرد: از مدیرعامل دلسوز و کلیه مدیران و کارکنان تلاشگر شرکت پتروشیمی شازند می‌خواهم که خودکفایی و ساخت داخلی تجهیزات و قطعات مورد نیاز را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده تا بند ناف وابستگی کشور به فناوری، تامین مواد اولیه، تجهیزات و قطعات، قطع شود.

مشارکت شرکت پتروشیمی شازند در ساخت بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی است

دکتر مدرس خیابانی در خصوص احداث بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی شهرستان شازند با مشارکت شرکت پتروشیمی شازند بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنانی لطیف و حکیمانه به این نکته حائز اهمیت اشاره فرمودند که تمام اقدامات مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی و سران قوا و نیز کلیه مدیران و فعالین حوزه اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که مردم شیرینی این اقدامات را در سفره و معیشت خود احساس نمایند و امروز شاهد هستیم که شیرینی رشد تولید و صادرات شرکت پتروشیمی شازند در خدمت رسانی‌های متنوع به مردم شریف منطقه می‌باشد.

مدیرعامل گروه توسعه ملی ضمن تشکر از کلیه مسئولین استانی و شهرستانی و نیز مدیران عامل شرکت پتروشیمی شازند و شرکت بین الملل ساختمان و صنعت ملی (سهامی عام) در خصوص احداث بیمارستان جدید در شهرستان شازند و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود یادآور شد: از منظر مسئولیت‌های اجتماعی، صنایع متعدد نسبت به مردم منطقه و محیط پیرامونی خود مسئولیت دارند و این بیمارستان متعلق به همه مردم استان مرکزی می‌باشد و از همه دست اندرکاران مسئول تقاضا می‌شود در مراحل احداث تا بهره برداری این طرح عظیم استانی مساعدت و تسریع نمایند تا ان شاء ا… به سرانه مطلوب در بخش تخت‌های بیمارستانی برسیم.

نقش بسیار تاثیرگذار صنایع در ایجاد اشتغال

دکتر مدرس خیابانی در بخش پایانی سخنان خود در ارتباط با فعالیت‌های محیط زیستی و نیز اشتغال زایی شرکت پتروشیمی شازند بر این نکته نیز تاکید نمود: تمام صنایع و کارخانه‌های کشور در قالب الزمات زیست محیطی فعالیت می‌نمایند و استقرار این صنایع به ویژه صنایع مستقر در استان مرکزی، نقش بسیار تاثیرگذاری در ایجاد اشتغال به عنوان یک تکلیف مهم دارند و بنگاه‌های اقتصادی بار بزرگ اشتغال زایی کشور را به دوش می‌کشند.

در ادامه استاندار مرکزی نیز در سخنانی با اشاره به موضوع احداث بیمارستان جدید در شهرستان شازند اظهار نمود: ساخت بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی در این شهرستان یکی از پروژه‌های مصوب در سفر استانی اخیر ریاست محترم جمهور به استان مرکزی بوده که جا دارد به نوبه خود از مجموعه بانک ملی ایران، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و شرکت پتروشیمی شازند تشکر نمایم.

سپس دکتر علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت بیمارستان مذکور طی سخنانی بیان داشت: ساختمان بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی در شهرستان شازند از سوی شرکت پتروشیمی شازند در واقع مقدمه‌ای برای اجرای عدالت است و برای ساخت آن جلسات متعددی برگزار شد و با جدیت تمام پیگیر تحقق این پروژه هستیم. همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تجهیز آن را عهده دار است.

وی با بیان برخی اعداد و ارقام گفت: ‌جمعیت کشور طی بیش از چهار دهه اخیر رشدی سه برابری داشته با این حال آمار تعداد پزشکان در کشور ۱۲٫۵ برابر شده است. ‌سرانه پزشک به جمعیت کشور ۵٫۵ برابر افزایش یافته و امروز مجلس ناچار شده که افزایش ظرفیت پزشکان در مناطق محروم را مصوب کند چراکه در واقع اگر عدالت اجرایی نشود پیشرفت‌ها به کام مردم شیرین نخواهد شد.

دکتر نیکزاد به محدودیت امکانات برخی نقاط شهری کم جمعیت اشاره کرد و افزود: مسلما مردم این شهرها برای درمان باید به مراکز استان‌ها مراجعه کنند و وزارت بهداشت نیز باید در این راستا عدالت را در کشور اجرایی کند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان داشت: دغدغه دولت نیز تحقق رفاه، آسایش و آزادی مردم است و مجلس همراه دولت درصدد کاهش مشکلات اقتصادی مردم است،  اما باید توجه داشت که برای گذر از چالش‌های اقتصادی باید از مسیر فرهنگ عبور و فرهنگ جامعه را اصلاح کرد.

همچنین دکتر محمود احمدی بیغش در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی شهرستان شازند طی سخنانی بیان نمود: در گذشته زحمات زیادی در راستای ساخت این بیمارستان کشیده شد که به دلایلی انجام نپذیرفت. پیگیری‌های مجدد در خصوص ساخت بیمارستان از حدود یک سال پیش آغاز شد و با توجه به اراده‌ای که در دولت سیزدهم وجود داشت، از معاون اجرایی رئیس جمهور درخواست شد این پروژه در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شریف شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی است و عملیات اجرایی ساخت آن با پیمانکاری شرکت بین الملل ساختمان و صنعت ملی(سهامی عام) گروه توسعه ملی آغاز می‌شود. همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز وظیفه نظارتی، تامین نیرو و تجهیزات بیمارستان را عهده دار خواهد بود.

وی افزود: با حرکت جهادی ظرف مدت زمان ۴۸ ساعت، زمین چهار هکتاری بیمارستان برای واگذاری به وزارت بهداشت از سوی شهرداری و شورای شهر شازند پیش بینی و تحویل گردید و این اقدام ارزشمند، یک اقدام انقلابی بود و امید است این پروژه ظرف مدت دو سال آینده به بهره برداری برسد.

دکتر احمدی بیغش تاکید نمود: این بیمارستان تنها متعلق به شازند نیست و مناطق اطراف نیز می‌توانند برای درمان از خدمات این بیمارستان استفاده کنند. ضمن آن که با توجه به حوادثی همچون آتش سوزی و حوادث ناخواسته ناشی از کار که در صنایع بزرگ ممکن است رخ بدهد، نیاز است این بیمارستان دارای بخش سوانح و سوختگی نیز باشد.

در پایان مراسم، آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی شهرستان شازند با دستور دکتر نیکزاد اعلام گردید.

شایان ذکر است شرکت پتروشیمی شازند همواره یکی از پیشگامان مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت پتروشیمی کشور و پیشرو در سطح استان مرکزی می‌باشد و در این راستا، گام ارزشمند دیگری در احداث پروژه ساخت بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی در شهرستان شازند را با سهامدار عمده خود شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در دستور کار قرار داره که انتظار می‌رود با ساخت این پروژه مهم که در سطح ملی ارزشمند است، مردم شریف شهرستان شازند و استان مرکزی و نیز هموطنان مناطق همجوار از خدمات آن بهره مند شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.