سهم 2درصدی بخش زیست‌توده در تولید برق ترکیه

به گزارش خبرانرژی، براساس داده‌های وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه، سهم بخش تولید برق به روش زیست‌توده از کل تولید برق کشور به بیش از 2 درصد رسیده است.

سهم 2درصدی بخش زیست‌توده در تولید برق ترکیه، سهم بخش تولید برق به طریق زیست‌توده از کل تولید برق ترکیه به بیش از 2 درصد رسید.

به گزارش خبرانرژی، براساس داده‌های وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه، سهم بخش تولید برق به روش زیست‌توده از کل تولید برق کشور به بیش از 2 درصد رسیده است.

براین اساس، ظرفیت عملیاتی تولید کل برق در ترکیه تا پایان ماه مارس سالجاری 100 هزار و 334 مگاوات اعلام شده است. سهم بخش تولید برق از طریق پسماندهای زیستی یا زیست‌توده نیز با تولید 2 هزار و 102 مگاوات برق به بیش از دو درصد کل تولید برق ترکیه رسیده است.

ترکیه طی سالهای اخیر برنامه‌های ویژه‌ای به منظور استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر همچون انرژی خورشیدی، بادی و آبی برای تولید برق اجرا کرده است. تولید به روش زیست‌توده یا پسماندهای زیستی نیز یکی از بخش‌هایی است که سالهای اخیر مورد توجه ویژه فعالین صنعت برق در ترکیه قرار گرفته است.

هم اکنون در 73 استان از 81 استان ترکیه نیروگاه‌های تولید برق به روش زیست‌توده فعال هستند و در مجموع دو هزار و 102 مگاوات برق از این طریق تولید می‌شود.

استانبول با ظرفیت تولید 264.5 مگاوات در صدر استان‌های پیشرو در استفاده از پسماندهای زیستی به منظور تولید برق در ترکیه قرار دارد و استان‌های آنکارا با تولید 131.4 مگاوات و ازمیر با 88.4 مگاوات در رده‌های بعدی جای دارند.

کارشناسان ظرفیت تولید برق به روش زیست‌توده در ترکیه را 9 هزار مگاوات تخمین می‌زنند و تلاش‌ها به منظور دستیابی به این میزان تولید برق ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.