ارائه ۳ اقدام هوشمندسازی وزارت نفت در نماشگاه الکامپ ۱۴۰۳

به گزارش خبرانرژی، حامد هاشمی ملایری در گفت‌وگو با شانا با اشاره به حضور وزارت نفت در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، افزود: وزارت نفت امسال برای اولین‌ بار در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ شرکت خواهد کرد.

مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و دولت هوشمند معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت با اشاره به ارائه سه اقدام هوشمندسازی وزارت نفت در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳، گفت: این سه اقدام شامل اتصال وزارت نفت به پنجره واحد خدمات دستگاه‌های اجرایی، اتصال این وزارتخانه به درگاه ملی مجوزها و راه‌اندازی مرکز الکترونیکی تبادل اطلاعات وزارت نفت است.

به گزارش خبرانرژی، حامد هاشمی ملایری در گفت‌وگو با شانا با اشاره به حضور وزارت نفت در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، افزود: وزارت نفت امسال برای اولین‌ بار در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ شرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت در سالن دولت هوشمند نمایشگاه الکامپ حاضر خواهد بود، ادامه داد: این سالن به ارائه دستاوردهای سازمان‌های دولتی در زمینه دولت هوشمند تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و دولت هوشمند معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت تأکید کرد: در این نمایشگاه معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت، افزون بر بازتاب دستاوردهای وزارت نفت در زمینه دولت هوشمند، اقدام‌های شرکت‌های زیرمجموعه را نیز نمایش خواهیم داد.

هاشمی ملایری گفت: وزارت نفت در این نمایشگاه ۳ اقدام مهم برای هوشمندسازی را که در سال‌های اخیر انجام شده است، به نمایش خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه موضوع نخست، راه‌اندازی پنجره واحد خدمات دستگاه‌های اجرایی است، افزود: ستاد وزارت نفت به همراه ۵ شرکت زیرمجموعه شامل شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و پژوهشکده نفت در این زمینه وارد عمل شده است که ما پنجره واحد خدمات هوشمند را راه‌اندازی کردیم و اکنون اتصال کامل و ۱۰۰درصدی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند داریم.

مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و دولت هوشمند معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت با تأکید بر اینکه این اتصال انجام شده و خدمات مشمول این قانون در این پنجره به متقاضیان ارائه می‌شود، ادامه داد: تکلیف قانونی هوشمندسازی بیش از ۲۰درصدی خدمات نیز به‌صورت کامل انجام شده است.

هاشمی ملایری موضوع دوم را اتصال وزارت نفت به درگاه ملی مجوزها دانست و گفت: این موضوع از ابتدای دولت سیزدهم مورد توجه بوده است تا صدور مجوزهایی که دستگاه‌های اجرایی صادر می‌کنند تنها از طریق درگاه ملی مجوزها و به‌صورت الکترونیکی انجام شود.

وی تصریح کرد: اکنون ستاد وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ۲ متولی صدور مجوز در صنعت نفت هستند که به‌صورت کامل به این درگاه متصل شده‌اند.

مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و دولت هوشمند معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت تأکید کرد: هشت عنوان مجوز که با عنوان موافقت اصولی شناخته می‌شوند، از سوی معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت صادر می‌شود و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز عهده‌دار صدور سه عنوان مجوز است.

هاشمی ملایری افزود: وزارت نفت از ابتدای سال ۱۴۰۱ به درگاه ملی مجوزها متصل است و صدور مجوزهای وزارت نفت به‌صورت کاملاً الکترونیکی و تنها از درگاه ملی مجوزهای کشور انجام می‌شود.

وی اقدام سوم را ایجاد مرکز الکترونیکی تبادل اطلاعات وزارت نفت دانست و ادامه داد: از پارسال اقدام به راه‌اندازی این مرکز کردیم و اکنون آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و دولت هوشمند معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت گفت: این مرکز برای مدیریت استعلام‌ها و سرویس‌های الکترونیکی طراحی شده است تا تعاملات و تبادلات میان‌دستگاهی را به‌صورت الکترونیکی سامان‌دهی و متمرکز کنیم.

هاشمی ملایری تأکید کرد: مرکز الکترونیکی تبادل اطلاعات وزارت نفت به‌صورت متمرکز در صنعت نفت این پروژه در نمایشگاه رونمایی خواهد شد که در دو بستر خدمات دولتی و بستر عمومی دولت ارائه خدمات خواهد داشت و می‌توانیم سرویس‌های الکترونیکی صنعت نفت (سرویس‌های دریافتی و ارائه‌شده به خارج از صنعت نفت) را به‌صورت یکپارچه از این کانال ارائه دهیم.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از ۹ تا ۱۲ تیر۱۴۰۳ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود و وزارت نفت برای ارائه دستاورهای حوزه دولت هوشمند در این نمایشگاه مشارکت خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.