تحریم غول نفتکش روسیه توسط اتحادیه اروپا

به گزارش خبرانرژی به نقل از ایسنا، شرکت «سوفکامفلوت»، بزرگترین شرکت کشتیرانی در روسیه بوده و نقش مهمی در کمک به حمل نفت روسیه در بحبوحه تحریم‌های غرب، ایفا کرده است.

اتحادیه اروپا برای محدود کردن توانایی روسیه در تامین مالی جنگ با اوکراین، تحریم غول نفتکش «سوفکامفلوت» (Sovcomflot) را پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرانرژی به نقل از ایسنا، شرکت «سوفکامفلوت»، بزرگترین شرکت کشتیرانی در روسیه بوده و نقش مهمی در کمک به حمل نفت روسیه در بحبوحه تحریم‌های غرب، ایفا کرده است.

این اقدام، تدابیر تنبیهی مشابهی را دنبال می‌کند که اوایل سال ۲۰۲۴ توسط آمریکا علیه این گروه نفتکش روسی اعمال شد تا فشار بر مسکو در جنگ با اوکراین را تشدید کند. اتحادیه اروپا همچنین تحریم ۱۳ کشتی مشارکت کننده در حمل کالاها و فناوری‌های مورد استفاده در بخش دفاعی و امنیتی و همچنین حمل نفت و محصولات نفتی یا مشارکت در توسعه بخش انرژی روسیه را پیشنهاد کرده است.

کشورهای گروه هفت برای محدود کردن درآمد نفتی روسیه، مکانیزم سقف قیمت نفت را برای فروش نفت روسیه به کشورهای دیگر معرفی کرده اند که دسترسی این کشور به خدمات کشتیرانی و بیمه غربی را محدود می‌کند. مسکو برای دور زدن این محدودیت‌ها، از ناوگان گسترده‌ای از نفتکش‌ها، استفاده کرده تا نفت خود را به مشتریان آسیایی تحویل دهد.

مدیر «سوفکامفلوت» هفته گذشته اعلام کرد تحریم‌های آمریکا ممکن است بر درآمدهای امسال این شرکت تاثیر گذاشته و فعالیتش را محدود کند. این اظهارات، اذعان کم‌سابقه یک شرکت بزرگ روسی از آسیب‌های ناشی از تحریم‌های غرب است.

کمیسیون اروپا حاضر نشد درباره این خبر، اظهارنظر کند و اعلام کرد شورا هرگز قبل از نهایی شدن تصمیم برای تحریم، اظهارنظر نمی‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، «سوفکامفلوت» که پیش از این، یکی از اپراتورهای بزرگ نفتکش دنیا بود، ۷۵ میلیون تن نفت را در سال ۲۰۲۳ حمل کرد که عمدتا به بازارهای چین، هند و مدیترانه بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.