بازسازی ذخایر استراتژیک آمریکا سرعت گرفت

به گزارش خبرانرژی به نقل از ایسنا، وزارت انرژی آمریکا، روز جمعه دو درخواست برای خرید مجموع ۶ میلیون بشکه نفت خام برای تحویل به پایگاه «بایو چوک تاو» خود در لوئیزیانا از سپتامبر تا دسامبر، صادر کرد.

دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد خرید نفت خام برای بازسازی ذخایر نفت استراتژیک را پس از فروش تاریخی این ذخایر در سال ۲۰۲۲، افزایش داده است.

به گزارش خبرانرژی به نقل از ایسنا، وزارت انرژی آمریکا، روز جمعه دو درخواست برای خرید مجموع ۶ میلیون بشکه نفت خام برای تحویل به پایگاه «بایو چوک تاو» خود در لوئیزیانا از سپتامبر تا دسامبر، صادر کرد.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا، سه‌شنبه گذشته، در مصاحبه‌ای اختصاصی گفت: این وزارتخانه می‌تواند در سال جاری، به تکمیل ذخایر نفت استراتژیک سرعت ببخشد. ذخایر نفت استراتژیک در چهار پایگاه در سواحل تگزاس و لوئیزیانا ذخیره می‌شوند و دو پایگاه از میان آنها، تحت تعمیر و نگهداری قرار گرفته‌اند که باعث کندی خرید شده است.

گرانهولم گفت: هر چهار پایگاه تا پایان سال، آماده استفاده خواهند بود، بنابراین می‌توان تصور کرد که بر اساس شرایط بازار، سرعت خرید افزایش پیدا کند.

دولت آمریکا پس از فروش بیش از ۲۰۰ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۲، از جمله فروش کم‌سابقه ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک برای مقابله با قیمت‌های بالای سوخت پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، به آهستگی سرگرم خرید نفت برای پر کردن مجدد این ذخایر است. این فروش، سطح ذخایر نفت استراتژیک را به پایین‌ترین حد در ۴۰ سال گذشته رساند.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد بر اساس وضعیت بازار، به دنبال راه‌های بیشتری برای تکمیل ذخایر خواهد بود. این وزارتخانه می‌خواهد نفت را با قیمت حدود ۷۹ دلار در هر بشکه بخرد.

بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در معاملات روز جمعه، در حدود ۷۵ دلار بود که بسیار پایین‌تر از رقم مورد نظر وزارت انرژی آمریکا است.

کوین بوک، تحلیلگر شرکت «کلیر ویو انرژی پارتنرز» در این باره گفت: در زمان ضعف نسبی قیمت نفت، وزارت انرژی آمریکا، ۵۰ هزار بشکه تا ۱۵۰ هزار بشکه در روز به تقاضای ذخایر نفت استراتژیک اضافه می‌کند که معادل تقاضای یک پالایشگاه نفت متوسط آمریکایی است.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت انرژی آمریکا، امسال به جای این که قیمت خریدش را بر شاخص، مبتنی کند، به استراتژی خرید مستقیم روی آورد و تکمیل تعمیرات در پایگاه «بایو چوک تاو»، کمک کرد وزارت انرژی، ۳۸.۶ میلیون بشکه نفت با میانگین قیمت ۷۷ دلار در هر بشکه خریداری کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.