برگزیدگان معدنی اتاق تهران را بشناسید

به گزارش خبرانرژی، در ترکیب دوره دهم هیات نمایندگان اتاق تهران، ۴ نماینده از گروه معدن حضور دارند.

برگزیدگان معدنی اتاق تهران را بشناسید؛ در دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، ۳ نفر از دور قبل و یک نامزد جدید به‌عنوان منتخبان گروه معدن به جمع چهل نفره هیأت نمایندگان اتاق تهران راه پیدا کردند.

به گزارش خبرانرژی، در ترکیب دوره دهم هیات نمایندگان اتاق تهران، ۴ نماینده از گروه معدن حضور دارند.

با خوانش و شمارش ۲۱۸۰ رأی درست و قابل قبول فعال اقتصادی (از مجموع ۲۱۹۴ رأی با ۱۴ رأی سفید) که روز بیستم اسفندماه ۱۴۰۱ در جریان انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران در صندوق‌های رأی انداخته شد، ساکنان جدید خانه بخش ‌خصوصی یا پارلمان بخش خصوصی پایتخت روشن شدند.

در این انتخابات، سه نماینده بخش معدن از دوره نهم هیات نمایندگان به دوره دهم راه یافتند و یک چهره جدید نیز به ترکیب نمایندگان بخش معدن افزوده شده است.

فریال مستوفی، محمدرضا بهرامن و سجاد غرقی سه نماینده بخش معدن در کرسی‌های خود ابقا شدند و علا میرمحمدصادقی، چهره پیشکسوت اتاق بازرگانی و بخش معدن که در این انتخابات حضور پیدا نکرده بود، جای خود را به قدیر قیافه داد.

بانوی معدن‌کار

یکی از دو بانوی کارآفرین راه یافته به دوره جدید هیات نمایندگان اتاق تهران، فریال مستوفی است.

او سابقه چند دوره عضویت در هیات نمایندگان اتاق تهران و ایران را در سجل کاری خود دارد و علاوه‌بر این، ریاست بر کمیسیون بازار پول و سرمایه، راهبری مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و مدیریت اتاق فکر مشارکت در پروژه کمربند-راه در اتاق تهران ازجمله مسئولیت‌هایی است که او برعهده داشته است.

مستوفی به واسطه حضور در این مدارج، اقدامات بنیادینی برای کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه سرمایه‌گذاری در ایران به انجام رسانده که برقراری ارتباط و عقد تفاهم‌نامه و انجام پروژه‌های تحقیقاتی با موسسات و نهادهای تراز اول بین‌المللی و تهیه بانک اطلاعاتی از وضعیت تولید، سرمایه‌گذاری، صادرات و واردات در اتاق بازرگانی ازجمله این اقدامات است.

تحصیلات این بانوی صنعت‌گر در حوزه اقتصاد و آمار است. او که کسب‌وکار خود را با تاسیس شرکت‌هایی در اروپا آغاز کرده، فعالیت‌های خود را به چین و هنگ‌کنگ نیز توسعه داده است.

سکانداری معدن‌کاران

محمدرضا بهرامن به‌عنوان یکی دیگر از منتخبان این دوره از انتخابات، سکان بزرگترین تشکل معدنی کشور با عنوان «خانه معدن» را در دست دارد. او از فعالان کارآزموده حوزه معدن‌ است که دیرینگی حضورش در پارلمان بخش خصوصی نیز به بیش از یک دهه می‌رسد.

بهرامن در طول فعالیت حرفه‌ای خود عضویت در هیات مدیره بیش از ۲۰ شرکت معدنی را تجربه کرده و در عین حال نمایندگی بخش خصوصی در مجامع سیاست‌گذاری داخلی و بین‌المللی را برعهده داشته است؛ چنانکه ریاست کمیته معدن مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای عالی معادن و عضویت در کمیته معدن سازمان کنگره جهانی معدن ازجمله این موارد است.

معدن‌کاری مسئولانه

اقبال فعالان بخش‌خصوصی به سجاد غرقی، سبب شد که او برای دومین‌بار صاحب یکی از ۴۰ کرسی هیات نمایندگان اتاق تهران شود.

غرقی که تجربه ۱۶ سال مدیریت بنگاهی را در کارنامه دارد، در دوره نهم هیات نمایندگان برای ایجاد گشایش در امور فعالان معدنی تلاش مستمری را به کار بست.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در دوره گذشته، نایب‌رئیس کمیسین صنعت و معدن اتاق تهران بود و به واسطه جلساتی که او بانی برگزاری آن شد، گشایش‌هایی در واردات ماشین‌آلات معدنی پدید‌ آمد.

غرقی تحصیلات خود را در رشته مدیریت اجرایی و در دانشگاه ESMT برلین گذرانده و اکنون مدیرعاملی گروه معدنی «متما» را برعهده دارد.

از نکات جالب توجه درباره این کارآفرین جوان آن است که به مسئولیت‌ اجتماعی بنگاه خود اهتمام ویژه‌ای دارد و درراستای ایجاد شغل و توسعه کسب‌وکار اهالی مناطقی که در آنجا اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی انجام می‌دهد، تلاش زیادی به خرج می‌دهد.

صنعتگر و مخترع

ازجمله افتخاراتی که در رزومه «قدیر قیافه» نماینده بخش معدن در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده، ثبت بیش از ۴۵ اختراع است و او در عین حال در تولید یک کاتالیست برای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نیز جزو نخستین‌ها بوده است.

قدیر قیافه، از فعالان اقتصادی حوزه معدن، بازرگانی و نفت و گاز است و از بهره‌برداران بیش از ۱۵ محدوده معدنی فعال شناخته می‌شود.

این فعال بخش معدن، سهامدار و عضو هیات مدیره شرکت‌های متعددی بوده و البته در شمار صاحبان کسب‌وکار تشکل‌گرا قرار دارد به طوری که عضویت هیات نمایندگان اتاق ایران، اتاق مشترک ایران و روسیه و حضور در هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران جزو فعالیت‌های تشکلی او عنوان شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.