مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با ابزارهای جدید مردم می‌توانند با قیمت بازار نه تنها متری بلکه سانتیمتری ملک خریداری کنند و بفروشند و این ابزار بسیار مهمی محسوب می‌شود چراکه آغاز قابلیت توسعه بازار سرمایه است   

خرید سانتیمتری ملک در بازار سرمایه

خرید سانتی متری ملک

 

به گزارش خبرانرژی، محمد اسکندری در مراسم رونمایی از اولین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات با بیان اینکه جای این ابزار در بازار سرمایه خالی بود، اظهار داشت: از آنجایی که هنوز مستاجرم، این موضوع دغدغه‌ام بود چراکه هر بار پولی برای خرید مسکن جمع آوری کردم قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و امکان خرید مسکن را پیدا نکردم. از این رو برای دغدغه مستاجران راهکار و ابزاری را طراحی کردیم.

وی گفت: با راه‌اندازی این صندوق از این پس مردم به همان مقدار پولی که در اختیار دارند می توانند نسبت به خرید ملک اقدام کنند و دیگر از تورم این بازار عقب نمی‌مانند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با ابزارهای جدید مردم می‌توانند با قیمت بازار نه تنها متری بلکه سانتیمتری ملک خریداری کنند و بفروشند و این ابزار بسیار مهمی محسوب می‌شود چراکه آغاز قابلیت توسعه بازار سرمایه است

اسکندری با اشاره به ورود بورس کشورها به بحث ریت اظهار داشت: کشور امریکا در سال 1960 و کانادا 1993 وارد ریت شدند و بازار سرمایه کشور ما هم امکان  توسعه از طریق ریت را دارد و نه تنها در بخش ملک و مسکن بلکه ریت ابزاری برای ورود به توسعه میدان نفتی، ساخت آزادراه ها و توسعه شبکه راهی و ریلی، توسعه پمپ بنزین و جایگاه‌های سوختی و … است و می‌توان از این ابزار برای توسعه بخش‌ها و حوزه‌های مختلف بهره‌برد.

وی با بیان اینکه اینکه افراد با ورود به صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات امکان دریافت اجاره را هم دارند، ادامه داد: افراد با خرید متری املاک می‌توانند هر سه ماه یک بار اجاره با نرخ بازار این ملک را دریافت کنند و همین امکانات باعث افزایش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن  و افزایش عرضه در بازار می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی این صندوق قیمت مسکن هم بر روی تابلو می‌آید، افزود: در حال حاضر در ساختار بازار مسکن اشکالی وجود دارد و اشکال این است که بازار مسکن در انحصار مشاوران املاک است و عرضه تابلویی نداریم اما به زودی قیمت مسکن هم تابلودار خواهد شد و دیگر مشاوران املاک هر قیمتی را نمی‌توانند تعیین کنند.

اسکندری از امکان پیش فروش مسکن در بازار سرمایه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر امکان فروش و خرید مسکن در بازار سرمایه ایجاد شده و به زودی با تصویب امیدنامه سلف مالی استاندارد ملک امکان پیش فروش هم به وجود می‌آید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.