خواجه نصیر همایش ژئومکانیک نفت را میزبانی می‌کند؛ چهارمین همایش ملی ژئومکانیک نفت (نوآوری و فناوری) با همکاری انجمن ژئومکانیک نفت ایران و پژوهشکده بهره‌وری صنعت نفت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش  خبرانرژی به نقل از  صنعت‌صنف، چهارمین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت (نوآوری و فناوری) به مدت سه روز از 11 تا 13 بهمن‌ماه 1401 در محل دانشکده مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود و میزبان علاقمندان، کارشناسان و متخصصان این حوزه خواهد بود.

همچنین قرار است تور ژئومکانیکی پس از پایان همایش و در روز 14 بهمن‌ماه برگزار شود که جزییات آن در صورت نهایی شدن، اعلام خواهد شد.

بنابر اعلام دبیرخانه همایش، پژوهشگران و محققان تا 15 مهرماه فرصت دارند، چکیده مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند. نتایج داوری چکیده مقالات، 30 مهرماه اعلام می‌شود و پژوهشگرانی که مقالات آنها پذیرفته شده است باید تا 15 آذرماه، فایل نهایی مقالات خود را ارسال کنند. بر این اساس، نتایج داوری اصل مقالات 15 دی‌ماه 1401 اعلام خواهد شد.

از آنجا که دبیرخانه کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت، مجوز نمایه شدن مقالات را از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دریافت کرده است بنابراین مقالات پذیرفته شده در این همایش با کد اختصاصی 93259-01220 در ISC نمایه خواهد شد. علاوه‌بر این با رایزنی انجام شده با نشریه علمی ژئومکانیک نفت، مقالات برگزیده چهارمین کنفرانس ملی ژئومکانیک در اولويت چاپ این نشریه قرار خواهند گرفت و در نخستین فصلنامه پس از زمان كنفرانس منتشر خواهند شد.

به گزارش صنعت‌صنف، محورهای چهارمین همایش ملی ژئومکانیک نفت شامل «نوآوری و فناوری»، «پایش و مدیریت ریسک»، «تزریق و ذخیره‌سازی گازها»، «ازدیاد برداشت و توسعه میادین»، «مخازن غیرمتعارف هیدروکربنی»، «انرژی‌های نو شامل زمین‌گرمایی»، «مطالعات تجربی ژئومکانیک مخازن»، «حفاری چاه‌های نفت، گاز و آب‌های ژرف»، «مطالعات ژئوفیزیکی و اکتشاف میادین»، «مدل‌سازی ژئومکانیکی و بهینه‌سازی تولید» و «محیط‌های متخلخل شامل مخازن و کاتالیست‌ها» است.

متقاضیان و علاقمندان برای آگاهی بیشتر از جزییات همایش، شرکت در آن و ارسال مقاله می‌توانند به وبسایت دبیرخانه به آدرس pgc2023.kntu.ac.ir مراجعه و یا با رایانامه Pgc2023@saba.kntu.ac.ir و شماره تماس 02188201435 ارتباط برقرار کنند.

تاکنون دانشگاه‌های صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شاهرود، شیراز، خوارزمی، یزد، فردوسی مشهد، تهران، صنعتی اصفهان، شهید باهنر کرمان، تبریز، شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های اقماری آن حمایت معنوی خود را از این همایش اعلام کرده‌اند.

گفتنی است تا پیش از این، سومین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت (مدیریت هوشمند میادین) در روزهای 2 و 3 بهمن 1397، دومین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت (کاهش مخاطرات اکتشاف و تولید) در روزهای 5 تا 7 بهمن 1395 و نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت (محور تولید صیانتی) در روزهای 22 تا 24 اردیبهشت 1394 از سوی انجمن ژئومکانیک نفت ایران برگزار شده است.

hamayesh