آخرین وضعیت محورهای سیل‌زده اعلام شد

انسداد محورهای چالوس و هراز

به گزارش خبرانرژی: غلامعباس بهرامی‌نیا  در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافت شده در حال حاضر هفت محور شریانی و ۱۲ محور غیر شریانی به دلیل بارش شدید باران و وقوع سیل در استانهای مختلف مسدود شده است.

انسداد محورهای چالوس و هراز، مدیرکل بحران و تجهیزات ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به احتمال ریزش کوه و ترانشه به عنوان دلیل انسداد محورهای هراز، چالوس و آزادراه تهران-شمال اعلام کرد: بارش شدید باران و وقوع سیلاب در استان های مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و تهران باعث انسداد ۲۰ محور شریانی و غیرشریانی شده است.

به گزارش خبرانرژی: غلامعباس بهرامی‌نیا  در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافت شده در حال حاضر هفت محور شریانی و ۱۲ محور غیر شریانی به دلیل بارش شدید باران و وقوع سیل در استانهای مختلف مسدود شده است.

وی افزود: محور هراز در استان تهران و هفت محور شریانی دیگر در استان های کرمان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان به همراه ۱۲ محور غیر شریانی مسدود شده است که راهداران در سراسر کشور در آماده‌باش کامل قرار دارند و در محدوده های مختلف مستقر شده و در حال بازگشایی محورهای مذکور هستند.

مدیرکل بحران و تجهیزات ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: به دلیل تداوم بارش‌ها و فروکش نکردن آب در محورهای فوق فعلا نمی‌توانیم آنها را بازگشایی کنیم اما محور هایی که بارش باران در آنها قطع شده و آب فروکش کرده، به سرعت در حال بازگشایی و پاکسازی است.

بهرامی‌نیا با اشاره به آماده‌باش و استقرار کامل نیروهای ادارات راهداری مناطق سیل‌زده گفت: در حال حاضر ۱۸۲۰ نفر از راهداران در ۲۰۱ اکیپ مختلف در مناطق و محورهای سیل زده مستقر و فعال بوده و در حال بازگشایی راه‌هایی سیل زده هستند. همچنین ۱۴۳۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در این محورها فعال است و ۲۹ هزار و  ۶۰۵ متر مکعب ریزش برداری از سطح جاده‌های کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: در بارش شدید باران و سیل روزهای اخیر هشت محور اصلی و شریانی در چهار استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر مسدود شده بود که هفت محور بازگشایی شده و تنها یک محور ریگان-ایرانشهر باقی مانده است.

چرا جاده چالوس و هراز مسدود شده است؟

مدیرکل بحران و تجهیزات ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره دلیل انسداد محورهای هراز، چالوس و آزادراه تهران-شمال گفت: در پی بارش‌های شدید صورت گرفته در محورهای مواصلاتی مختلف، تصمیم بر این شد با هماهنگی پلیس راه، محورهای هراز و چالوس و آزادراه تهران-شمال تا اطلاع ثانوی مسدود شود؛ چرا که احتمال ریزش کوه و ترانشه‌ها در این جاده‌ها وجود دارد و به دلیل ایمنی بیشتر این کار را انجام دادیم.

بهرامی‌نیا تاکید کرد: از همه مردم می‌خواهیم تا روز یکشنبه هفته آینده که این سامانه بارشی در کشور وجود دارد، از هر گونه سفر غیرضرور خودداری کنند؛ چرا که بر اساس گزارش‌های اعلام شده سامانه بارشی مانسون که از اقیانوس هند آمده است، بارش‌های دفعی و نقطه‌ای را به همراه خواهد داشت؛ بنابراین از همه مردم درخواست می‌کنیم که به اطلاعیه‌های دستگاه‌های متولی از جمله راهداری، پلیس راه و سازمان هواشناسی توجه ویژه کنند و به سفرهای غیرضرور نروند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.