بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته‌های اصلاح شده کشور

به گزارش خبرانرژی به نقل از ندای البرز، بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته‌های اصلاح شده کشور با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت، استاندار البرز، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به بهره‌برداری رسید.

بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته‌های اصلاح شده کشور، به بهره برداری رسید. این کارخانه دانش بنیان یکی از بزرگترین واحدهای تولید محصولات نشاسته و مالتودکسترین (نوعی نشاسته بهبود یافته) در غرب آسیاست که در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز قرار دارد.
به گزارش خبرانرژی به نقل از ندای البرز، بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته‌های اصلاح شده کشور با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت، استاندار البرز، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به بهره‌برداری رسید.

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه اندازی خط تولید نشاسته اصلاح شده در گروه صنعتی و پژوهشی زر گفت: نشاسته اصلاح شده پایه ۷۰ نوع محصول بوده و صنایع مختلفی اعم از صنایع داروسازی، صنایع مربوط به کاغذ، غذای کودک به آن وابسته و مرتبط هستند که بسیار حائز اهمیت است.

برادران افزود: گروه صنعتی و پژوهشی زر برای راه اندازی این کارخانه ۳۶۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که راه اندازی آن ظرف ۶ ماه از ابتدا تا انتها، منحصر به فرد بوده و جزء یکی از افتخارات کشور است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: خوشبختانه عزم مردم برای حمایت از تولید ملی و عزم تولید کنندگان برای ارائه محصولات برتر در حوزه محصولات داخلی مهیاست و امروز در سفر به استان البرز بازدیدهای مختلفی در بخشهای مختلفی اعم از لوازم خانگی، محصولات دارویی و نان و مجموعه ماکارونی زر و افتتاح خط نشاسته اصلاح شده و کانفکشنری و شیرینی شکلات داشتیم که در نوع خود بی نظیر بودند.

مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر نیز اظهار داشت: ظرفیت تولید این کارخانه؛ ۸۲ هزار تن انواع نشاسته های اصلاح شده و مالتودکسترین برای مصارف غذایی، دارویی و صنعتی است. محصولات این کارخانه در تولید دارو ها ، طعم دهنده ها، مکمل های غذایی ، دارویی و ورزشی، غذای کودک، نوشیدنی ها، بستنی ها  سس ها، مواد لبنی، فرآوری نان و شیرینی، صنایع نساجی، کاغذسازی، چسب، صنایع سلولزی و بهداشتی و روان کننده های حفاری چاه نفت؛ کاربرد دارد و به زودی ضمن تامین نیاز داخلی، صادرات محصولات نشاسته‌های اصلاح شده نیز آغاز می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه مشکلات، زیبایی صنعت است گفت: این مجموعه در شرایط سخت تحریم، در یک فضای یک میلیون متری از ورود نهاده‌ها به سایت، دپوی نهاده‌ها، استحصال و فرآوری نهاده‌ها، جدا سازی محصول و انتقال آن به مجموعه کانفکشنری زنجیره ارزش ایجاد کرده‌ که نشان از توانمندی و دانش جوانان این مرز و بوم دارد.

وی در ادامه افزود: راه اندازی این واحد بزرگ تولیدی، موجب جلوگیری از خروج ۲۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خواهد شد و ضمن تامین نیاز داخلی، صادرات محصولات آن نیز به زودی آغاز می‌شود.

رییس هیئت مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر در پایان گفت: عشق، همدلی و توسعه تولید تنها راه نجات عزت و آبروی سرزمین ما است و بنده معتقدم زمانی که دیواری بین مسوولین و تولید کننده نباشد سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در کشورمان صف خواهند کشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.