یادداشت نماینده پیشین ایران درپی درگذشت دبیرکل اوپک

جواد یارجانی، نماینده پیشین ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درپی درگذشت دبیرکل اوپک با نگارش متنی و گرامیداشت یاد این دبیرکل فقید، نوشت: بارکیندو به ایران از صمیم قلب علاقمند بود  و بارها از اینکه ایران علیرغم تحریم ها توانسته بود به چنین دستاوردهایی برسد با احترام یاد کرده بود.

متن کامل یادداشت یارجانی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، به شرح زیر است:

محمد بارکیندو را از زمان عضویت او در کمسیون اقتصادی اوپک – ECB – به عنوان نماینده نیجریه می شناختم؛ توانائی او در مسائل نفتی با تسلط بسیار خوبش بر زبان انگلیسی آکسفوردی از او چهره تاثیر گذاری در جلسات مختلف ساخته بود.
در این کمسیون و دیگر جلسات اوپک از جمله مذاکرات آب و هوای سازمان ملل که به یک چهره بین المللی تبدیل شد، همکاری نزدیکی با هم داشتیم که در طول سالها با وجود بالا رفتن موقعیت شغلی او تا رسیدن به مقام دبیرکلی، دوستی بین ما ادامه پیدا کرد.
به ایران از صمیم قلب علاقمند بود و واقعا از به رحمت خدا رفتن حسین کاظم پور عزیز که اورا بسیار دوست می داشت، متاسف بود. در آخرین بازدیدی که از ایران در طول برگزاری نمایشگاه نفت قبل از شیوع همه گیری کرونا داشت، بازدیدی از شرکت مپنا برای ایشان تنظیم شد که بعد از برگشت به وین به دلیل تاثیر فوق العاده پیشرفت‌های مپنا بر او، جلسه ای خاص برای نشان دادن دستاوردهای کشورهای عضو اوپک در وین برگزار کرد که فقط مدیران مپنا از ایران و سابک از عربستان به عنوان نمونه های این دستاوردها سخنرانی داشتند و بارها از اینکه ایران علیرغم تحریم ها توانسته بود به چنین دستاوردهای برسد با احترام یاد کرده بود.
بارها ازاینکه به دلیل مشغله زیادش به سلامتی خودش اهمیت نمی داد تذکر دوستانه داده بودم که با وجود پذیرفتن این یادآوری‌ها، نمی‌توانست برنامه‌های سلامت زیستن را در زندگی پر مشغله خود جا دهد.
باعث تاسف است که یک عضو باارزش اوپک که می‌توانست بعد از دبیرکلی اوپک خاطرات ارزشمندی را به زبان بیاورد از این دنیای خاکی دستش کوتاه شد.
تسلیت به خانواده و دوستان بسیارش.

در فرودگاه امام، برای استقبال از محمد بارکیندو در اول ماه مه۲۰۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.