تیبا به پایان خط تولید رسید

به گزارش خبرانرژی به نقل از صنعت‌صنف، سیدرضا فاطمی‌امین با بیان این مطلب در نشست برگزیدگان روز صنعت و معدن درباره ابلاغ توقف تولید تیبا، ساینا ساده، سمند و ۴۰۵، اظهار داشت: پلتفرم این خودروها قدیمی است و امکان ارتقای کیفیت در این خودروها وجود ندارد. بنابراین باید به سمت توقف تولید برویم. 

تیبا به پایان خط تولید رسید؛ بنابر اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، تیبای سایپا از ابتدای مردادماه ۱۴۰۱ تولید نخواهد شود.

به گزارش خبرانرژی به نقل از صنعت‌صنف، سیدرضا فاطمی‌امین با بیان این مطلب در نشست برگزیدگان روز صنعت و معدن درباره ابلاغ توقف تولید تیبا، ساینا ساده، سمند و ۴۰۵، اظهار داشت: پلتفرم این خودروها قدیمی است و امکان ارتقای کیفیت در این خودروها وجود ندارد. بنابراین باید به سمت توقف تولید برویم.

فاطمی‌امین افزود: توافق وزارت صمت و سازمان استاندارد هم این است که برای خودروهایی که از قبل سفارش وجود دارد، تعداد مشخصی تولید تا تعهدات قبلی اجرا شود و پس از آن تولید این خودروها متوقف شود؛ به عنوان نمونه تیبا از اواخر تیرماه دیگر تولید و ثبت نام جدید نخواهد شد. تولید دو خودروی دیگر هم یک تا دو ماه دیگر متوقف می‌شود.

او با بیان اینکه در جلسه با سازمان ملی استاندارد قرار شد تعداد مجاز تولید این سه خودرو به خودروسازان ابلاغ شود، گفت: خودروسازان بیشتر از این سقف اجازه تولید ندارند. اما کسانی که قبل از این ثبت نام کردند و برای آن‌ها تعهد ایجاد شده، خودروهای خود را دریافت می‌کنند.

وزیر صمت با بیان اینکه در حال حاضر اگر خودروسازان دو شیفت کار کنند، ظرفیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه مونتاژ وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته فقط ۹۰۰ هزار دستگاه تولید شد.

وی درباره وضعیت ابلاغ آیین نامه واردات خودرو نیز گفت که این آیین‌نامه در دستور کار دولت قرار دارد.

وزیر صمت اضافه کرد: تاکنون مسائل و چالش‌های بنگاه‌های کوچک از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به اطلاع وزارت صمت رسیده اما در این جلسات مسیر دوم باز شده که چالش‌های بنگاه‌های برتر هم مشخص شود. این جسات هر سه ماه یکبار تکرار خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه ساز و کاری برای رتبه بندی کسب و کارها و ارایه مشوق در قالب این رتبه بندی در دستور کار است، گفت: ازجمله این مشوق‌ها همراهی با وزیر در سفرهای خارجی و تسهیلات برای حضور در نمایشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه عمده چالش در بخش مواد اولیه مربوط به مواد پتروشیمی است، تصریح کرد: در این رابطه با همکاران وزارت نفت جلساتی برگزار و قرار شد از همان روش‌هایی که برای مدیریت بازار فولاد استفاده شده در بازار این مواد هم استفاده شود.

فاطمی امین در ادامه درباره خودروهای ناقص گفت: امروز ۲۲ هزار خودروی کف داریم، اما این رقم زمان مشابه سال گذشته ۱۷۰ هزار دستگاه بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *