احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد فاز اجرایی می‌شود

به منظور تحقق برنامه دولت سیزدهم در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری برای احداث ۴ هزارمگاوات نیروگاه خورشیدی در ۲۵ خرداد با دعوت از ۸۵ شرکت سرمایه گذار برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر روابط‌ عمومی وامور بین‌الملل ساتبا، در راستای برنامه وزارت نیرو در دولت سیزدهم برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری برای احداث ۴ هزارمگاوات، براساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، برگزار شد.

بنابر گزارش مدیرکل دفتر امور حقوقی و قراردادها که طی فراخوان اعلام شده در تاریخ ۴ اردیبهشت سال جاری، از ۱۰۶ شرکت سرمایه گذار، ۸۵ شرکت امتیاز لازم برای حضور در مناقصه را کسب کردند و در این خصوص تفاهم نامه‌های همکاری بین استانداری‌ها و ساتبا در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و بهینه‌سازی وارتقاء بهره وری برق به منظور تعیین ساختگاه‌های مورد مناقصه انجام شد تا فهرست کوتاهی منطبق با نیاز منطقه و استان و بدون مشکل از لحاظ واگذاری زمین و صدور مجوز محیط زیست ارائه شود.

توکلی افزود: تعداد ۱۵۲ ساختگاه در ۳۰ استان کشور مشخص و در قالب ۹۵ سبد برای ساخت نیروگاه به سرمایه گذاران معرفی گردیده است و ظرفیت ساختگاه های شناسایی شده در این مناقصه حداقل 10 و حداکثر 250 مگاوات است.

ساتبا جلساتی را نیز با حضور نمایندگان شرکت توانیر، مدیرعامل و مدیران حوزه های مربوطه در شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق استانی به منظور دریافت مجوز اتصال به شبکه تشکیل و به تایید نهایی رساند.

وی در تشریح اقدامات بنیادی انجام شده تصریح کرد: در این مناقصه قراردادهای خرید برق 20 ساله بوده و بازگشت سرمایه جهت احداث نیروگاه های تجدیدپذیر 6 سال می باشد که با موافقت سرمایه گذار و ارائه ضمانتنامه لازم توسط ایشان از 6 سال به 4 سال کاهش می یابد و این فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران جهت احداث نیروگاه های خورشیدی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.