ابرهه، پتروشیمی، شتر، ادغام، پالایش، مجلس و پرتقال‌فروش!

پاسخ عجیب مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سئوال فنی یک خبرنگار به شدت وایرال شده است.

به گزارش خبرانرژی، از شب گذشته ویدئویی در فضای رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که همراه با ابراز تعجب کاربران همراه شده است.  در این ویدئو، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به سئوال فنی خبرنگار درباره احتمال ادغام دو شرکت پتروشیمی و پالایش و پخش فراورده‌های نفتی برای بهبود عملکرد پتروپالایشگاه‌ها پاسخ عجیبی می‌دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که کلیات طرحی در مجلس تصویب شده که براساس آن شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی با شرکت ملی پتروشیمی ادغام شود تا طرح‌های پتروپالایشگاهی زودتر به بهره‌برداری برسند، می‌گوید: وقتی که ابرهه به طرف کعبه می‌رود، به حضرت عدالمطلب، پیغام می‌فرستد که می‌خواهیم به اینحا آسیب بزنیم، عبدالمطلب یک جواب داد: من حافظ این شترها هستم و این بیت هم صاحبی دارد.

این اظهارات با واکنش‌های گسترده ای در رسانه های اجتماعی همراه شده و مشخص نیست که معاون وزیر نفت در این اظهارات غیر مستقیما نمایندگان مجلس را به سپاه ابرهه و شرکت ملی صنایع پتروشیمی را به شتر ارتباط داده یا منظور دیگری داشته است و برداشت‌ها از این ویدئو اشتباه است.

این نخستین باری نیست که شاهمیرزایی در رسانه ها خبرساز شده است. پیشتر نیز انتقاداتی به برخی مواضع معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی مطرح شده بود و منتقدان مدعی بودند که وی تسلط کافی را به امور فنی و حرفه‌ای این حوزه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.