روغن گران شد عرضه‌اش در فروشگاه‌ها بیشتر شد

به گزارش خبرانرژی به نقل از صنعت‌صنف، به‌دنبال افزایش ۴۵۰ درصدی قیمت انواع روغن‌های خوراکی مایع، نیمه‌جامد، جامد مخصوی پخت و پز و سرخ‌کردنی، توزیع این کالا از قطره‌چکانی و نایابی به سیر عادی خود بازگشت.

روغن گران شد عرضه‌اش در فروشگاه‌ها بیشتر شد،‌ بالاخره پس از هفته‌ها قایم‌باشک بازی درآوردن تولیدکنندگان روغن‌های خوراکی و توزیع قطره‌چکانی محصول به بازار، افزایش قیمت به این بازی پایان داد.

به گزارش خبرانرژی به نقل از صنعت‌صنف، به‌دنبال افزایش ۴۵۰ درصدی قیمت انواع روغن‌های خوراکی مایع، نیمه‌جامد، جامد مخصوی پخت و پز و سرخ‌کردنی، توزیع این کالا از قطره‌چکانی و نایابی به سیر عادی خود بازگشت.

امروز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ازجمله افق کوروش، مراجعه‌کنندگان می‌توانستند به ازای هر خرید با یک کارت بانکی تعداد دو بطری روغن ۷۱۰ گرمی را به قیمت ۱۵ هزار تومان خریداری کنند این در حالیست که تا روز قبل از آن قفسه‌های روغن در این فروشگاه که محصولات تولیدی کارخانجات فامیلا و اویلا وابسته به هلدینگ همین فروشگاه را توزیع می‌کند، خالی بود.

خوشبختانه یکی از دغدغه‌های شهروندان که نگرانی از کمبود روغن در بازار بود با گران شدن آن برطرف شد و پس این رویداد، حالا وزیر جهاد کشاورزی و دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در اظهارات جداگانه اعلام کردند که روغن به اندازه کافی تولید شده و از این پس توزیع آن نیز در بازار افزایش پیدا خواهد کرد.

اینکه مسؤلان همچنان از گزینه کمبود، کاهش عرضه، نایابی، افزایش تقاضا و سپس افزایش قیمت و کسب رضایت مصرف‌کننده استفاده می‌کنند نشان می‌دهد که حفظ حقوق شهروندی در نزد ایشان اولویت چندانی ندارد.

افزایش عرضه روغن نباتی

امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنایع روغن نباتی با بیان اینکه به‌منظور افزایش عرضه روغن نباتی در فروشگاه‌های سراسر کشور، تولید روغن نباتی با قیمت جدید از ۲۲ اردیبهشت در کارخانجات آغاز شد، گفت: صنعت روغن نباتی در تلاش است تا با تامین روغن خام، نیاز بازار روغن نباتی در بخش خانوار و صنف و صنعت را تامین کند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی نداریم و مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات به اندازه کافی تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان در تامین روغن مشکلی نداریم و اگر بعضی از قفسه‌های فروشگاه‌ها خالی از روغن است به این دلیل است که برخی از هموطنان فکر می‌کنند  ممکن است کمبودی در  کالاها باشد و مازاد نیاز خود خرید می‌کنند. این اقدام باعث می‌شود که بعضی مواقع قفسه‌ها پر و خالی شوند.

به‌گفته وی این کار بزرگ اقتصادی که به نفع مردم بوده و شروع شده، به خوبی با همکاری مردم، بنگاه‌های تولیدی و مسئولان پیش خواهد رفت.

گفتنی است مبلغ کمک معیشتیِ تعیین شده ماه نخست و در راستای گران شدن روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات که چند روز قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده بود از چهارشنبه‌شب گذشته قابل برداشت شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.