جاماندگان یارانه‌ای همین الان ثبت‌نام کنند

به گزارش خبرانرژی، براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه برای افراد جامانده آغاز شد.

جاماندگان یارانه‌ای همین الان ثبت‌نام کنند، متقاضیان جدید دریافت یارانه و افرادی که در دوره‌های قبل از ثبت‌نام و دریافت یارانه جا مانده‌اند از همین لحظه می‌توانند طبق برنامه زمان‌بندی ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرانرژی، براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه برای افراد جامانده آغاز شد.

ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده در راستای تکلیف مقرر در جزء ۱ بند ص تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شده است.

سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود کد دستوری #کدملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره‌گیری کنند و سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند.

زمان ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه و جامانده براساس آخرین رقم سمت راست کد ملی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای اعداد زوج و همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشتماه ۱۴۰۱ برای اعداد فرد از طریق این درگاه است.

درصورتی که این متقاضیان به‌هردلیلی موفق به انجام ثبت‌نام در روزهای یادشده نشوند، می‌توانند در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ و یکشنبه ۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند.

گفتنی است ثبت‌نام پس از این تاریخ متوقف نخواهد شد و تاریخ جدید برای افرادی که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام نشوند، دوباره اعلام می‌شود.

برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کدملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است.

بدیهی است، پس از ثبت‌نام همه اطلاعات بانکی سرپرستان برای تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود که در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

از سوی دیگر معترضان به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ همچنان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

راساس این فراخوان، افرادی که در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت یارانه قرار گرفته‌اند، نیازی به ثبت‌نام دوباره یا مراجعه به درگاه‌های اعلام‌شده ندارند.

مهلت ۶ روزه برای جاماندگان یارانه‌ها

در همین حال سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: سامانه سازمان هدفمندی برای ثبت‌نام جاماندگان از ۲۷ اردیبهشت به مدت ۶ روز باز شده است.

طیبه حسینی اظهار کرد: متقاضیان جامانده یارانه‌ها می‌توانند در سامانه هدفمندی به نشانی https://sso.my.gov.ir/login  ثبت‌نام کرده و اطلاعات خود را وارد کنند.

وی افزود: اطلاعات دریافت شده متقاضیان را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع می‌دهیم و آنها براساس شاخص‌هایی که در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان دارند، بررسی و دهک درآمدی افراد را طبق اطل%D