همراهی ژاپن با آمریکا برای مقابله با افزایش قیمت نفت

نخست وزیر ژاپن با اعلام این که کشورش در حال بررسی برداشت از ذخایر نفت خود برای مقابله با افزایش قیمت‌هاست، آمادگی خود برای مقابله با افزایش قیمت‌ها در پی درخواست آمریکا را ابراز کرد.

به گزارش آژانس خبری انرژی به نقل از ایسنا، با این حال ژاپن ممکن است برای توجیه چنین اقدامی به مشکل بربخورد زیرا تحت قوانین این کشور، برداشت از ذخایر نفت تنها در زمان محدودیت عرضه یا وقوع یک فاجعه طبیعی امکان پذیر است نه برای پایین بردن قیمتها.

دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که با کاهش نرخ محبوبیت و قیمتهای بالاتر بنزین مواجه شده است، با بعضی از بزرگترین اقتصادهای جهان تماس گرفته و از آنها خواسته است برای مهار قیمتهای بالای انرژی، گزینه برداشت هماهنگ از ذخایر را بررسی کنند. آمریکا برای نخستین بار از چین هم درخواست کرده است چنین اقدامی را بررسی کند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت: ما به بررسی ملاحظات ادامه می دهیم تا ببینیم از نظر قانونی چه اقدامی می توانیم برای هماهنگ سازی برداشت از ذخایر با آمریکا و سایر کشورهای مربوط انجام دهیم. ما می خواهیم پس از بررسی وضعیتی که هر کشور با آن روبروست و آنچه ژاپن می تواند انجام دهد، به یک جمع بندی برسیم.

ژاپن در گذشته برای رفع کمبود در زمان جنگ خلیج فارس در دهه ۱۹۹۰ و زلزله و سونامی مرگبار در سال ۲۰۱۱ از ذخایر خود بهره داری کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، هیروکازو ماتسونو، دبیر اول کابینه ژاپن پنج شنبه گذشته گفته بود توکیو به دقت تاثیر افزایش قیمتهای نفت روی اقتصاد این کشور را زیرنظر دارد. همزمان با درخواست از کشورهای تولیدکننده نفت برای افزایش تولید، ما تلاش خواهیم کرد با هماهنگی با سایر کشورهای مصرف کننده بزرگ و سازمانهای بین‌المللی مانند آژانس بین‌المللی انرژی، بازارهای انرژی را تثبیت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.