امارات با افزایش تولید اوپک پلاس مخالفت کرد

امارات متحده عربی اعلام کرد گروه اوپک پلاس احتمالا به طرح خود برای افزایش تولید روزانه نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در هر ماه پایبند خواهد ماند.

به گزارش آژانس خبری انرژی به نقل از ایسنا، اظهارات سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی منعکس کننده اظهارات مشابه همتای عمانی وی است و نشان می‌دهد دستکم بعضی از اعضای گروه اوپک پلاس تمایل دارند به ایستادگی در برابر فشارهای آمریکا برای افزایش تولید سریع‌تر، ادامه دهند.

محمد الرومهی، وزیر انرژی عمان در مصاحبه با رویترز در ابوظبی اظهار کرده بود: اوپک پلاس در حال حاضر تولید روزانه خود را به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در هر ماه افزایش داده و این میزان کافی است. این گروه نگران برداشت آمریکا از ذخایر نفت استراتژیک نیست و این اقدام بازار را دچار مازاد عرضه نمی کند.

مزروعی در مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس نفت و گاز Adipec در ابوظبی گفت: افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز ادامه پیدا می‌کند و باید کافی باشد. وی پس از حضور در پنلی با حضور وزیران انرژی عربستان سعودی و هند صحبت کرد.

دیدار بعدی وزیران اوپک و متحدانش در دوم دسامبر برگزار می شود.

قیمت نفت امسال تحت تاثیر احیای اقتصادها از پاندمی کووید ۱۹ و بهبود تقاضا، حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و به بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرده است. قیمتهای بالاتر انرژی، فشارهای تورمی را افزایش داده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که نگران افزایش قیمت بنزین به بالاترین رکورد هفت سال اخیر است، از اوپک پلاس خواسته است تولیدش را سریع‌تر افزایش دهد.

مزروعی گفت: اوپک پلاس نیازی نمی بیند زیرا بازار نفت از کمبود عرضه به مازاد عرضه در اوایل سال میلادی آینده تغییر وضعیت پیدا می‌کند و احتمال صعود قیمتهای نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه را منتفی دانست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: همه آنچه ما می‌دانیم و همه کارشناسان در جهان می گویند این است که ما یک مازاد عرضه خواهیم داشت. بنابراین نیازی به وحشت نیست. باید آرام باشیم. اوپک و متحدانش برای تعیین روند افزایش تولید، به بررسی عوامل بنیادین خواهند پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.